הבית היהודי - כפר המכביה

בבית היהודי מנסים לעכל את היחלשות המפלגה בבחירות לכנסת ה-20, שמחים על נצחון המחנה הלאומי ומקווים שתוקם ממשלה לאומית כפי שהבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אמר הערב (שלישי) לערוץ 7 כי ''הציונות הדתית הוכיחה עד כמה היא אחראית במדינת ישראל. הזהירו אותה שאלי ישי לא עובר את אחוז החסימה אז הציבור עזב את הבית היהודי והלך לאלי ישי. נתניהו הזהיר שהליכוד יהיה פחות מהמחנה הציוני אז אנשי הציונות הדתית עזבו את הבית היהודי ורצו לנתניהו.

''הציונות הדתית, באמת, מצד אחד היא הגוף הכי אחראי במדינה אך מצד שני לא תמיד דואגת לבית שלה'', הוסיף סגן השר.

מס' 8 בבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', הצטרף גם הוא לדבריו של הרב בן דהן. ''אני באמת חושב שמוכח שהציבור שלנו אידיאליסט שנכנס תחת האלונקה איפה שצריך אותו, שטובת המדינה חשובה לו יותר מטובתו הפרטית. הציבור שלנו ויתר על בית פוליטי גדול וחזק משלו והלך להציל את המחנה הלאומי, הצביע לליכוד וגם ביקש להציל את 'יחד'.

סמוטריץ' הביע תקווה שנתניהו יעמוד בהבטחותיו. ''אני מקווה מאוד שראש הממשלה יהיה נאמן להבטחות שלו בימים האחרונים, ותוקם כאן ממשלת ימין לאומית שהבית היהודי יהיה שותף מרכזי בה. אנחנו צריכים לשמוח על התמונה הכללית ולקוות שהיא תהיה טובה יותר מהקדנציה הקודמת. אנחנו רצים למרחקים ארוכים'', הדגיש.

השר בנט

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, נאם במטה המפלגה בכפר המכביה. ''עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה וגם אנחנו", הכריז בנט, ''אנחנו רצים למרחקים ארוכים, אנחנו לא מפחדים ולא מורידים את הראש ומרימים הערב את הדגלים שלנו עוד יותר ועוד יותר גבוה. אנחנו אוהבים את עם ישראל, ארץ ישראל וכולנו אוהבים את תורת ישראל ואת חיילי צבא ההגנה לישראל.

''שאלו אותי בדקות האחרונות אם אני מאוכזב מהציבור שלנו, מהציונות הדתית, ואני אומר - הפוך אני גאה בציונות הדתית, אני גאה באנשי הציונות הדתית כי זה ציבור אידיאולוגי אמיתי, הוא נקרא למשימות התיישבות והוא מתייצב, הוא נקרא למשימות חלוציות והוא מתייצב, הוא נקרא למשימות חברתיות והוא מתייצב.

''והפעם, הפעם הוא נקרא למשימה פוליטית והוא התייצב בגדול. הציבור שלנו כהרגלו נכנס מתחת לאלונקה ולא הפסיק לשאת אותה עד תוצאות הבחירות", דברי בנט.