יוסי צור
יוסי צורצילום: פלאש 90
לקראת פתיחת המשא ומתן הקואליציוני בין מפלגות הבית היהודי וישראל ביתנו לליכוד בראשות בנימין נתניהו, בארגון "אלמגור" דורשים להבטיח בהסכם הקואליציוני חקיקת חוק שיאפשר מתן עונש מוות למחבלים רוצחים.

יוסי צור, אביו של אסף צור ה"ד, שנרצח בפיגוע בקו 37 בחיפה בשנת 2003, אמר כי ''​על בנט וליברמן להוכיח שההבטחות לא נשארות על הפלקטים לצד הדרך ועל לוחות המודעות.

"מי שרץ תוך הבטחה להתנגד לשחרור מחבלים ומי ש​הוביל קמפיין של עונש מוות למחבלים, ​צריך לממש את ההבטחות​ שניתנו למשפחות השכולות", הוסיף צור.

ד"ר אריה בכרך, ראש פורום הורים שכולים ב''אלמגור'' ששכל את בנו אהד הי"ד בשנת 1995 בוואדי קלט‚ אמר כי "משפחות שכולות רבות נישבו בהודעות ובתעמולה של מפלגות הבית היהודי וישראל ביתנו לאחר שראו את המחבלים שפגעו בהן וביקיריהן יוצאים לחופשי בעבר''.

לדבריו משפחות שכולות אלה הצביעו בעד רעיונות אלה ולמפלגות אסור לאכזב אותן ולהפר את הבטחתן. "על בנט, ראש 'הבית היהודי' ועל ליברמן, ראש 'ישראל ביתנו', להצהיר לאלתר כי אי שחרור מחבלים ועונש מוות למחבלים יהיו חלק מההסכם הקואליציוני כתנאי לחברותם בקואליציה".

ב"אלמגור" תובעים מהממשלה החדשה שתקום להביא את מסקנות ועדת שמגר לדיון ואישור ולנהוג לפיהן בכל מצב עתידי של חטיפות וניהול משא ומתן בעקבותיהן.