נפרדים
נפרדיםצילום: מירי צחי

ראשי מועצת יש"ע נפרדו היום (ראשון) מאלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, באירוע במועצה המקומית מעלה אפרים.

האלוף החל את האירוע בביקור יחד עם ראשי מועצת יש"ע בכפר הסטודנטים במעלה אפרים של עמותת 'קדמה'.

תירא-אל כהן, ממייסדי 'קדמה' ויו"ר העמותה סיפרה כי "הסטודנטים שלנו מגוונים ומכל רחבי הארץ, לומדים במוסדות אקדמיים שונים ומתנדבים במסגרת היישוב בו הם מתגוררים".

מנהל כפר הסטודנטים במעלה אפרים, יובל בנאור, תיאר את הפעילות החברתית של הסטודנטים והשפעתם על הקהילה המקומית וסיפר בעיקר על תחושת השייכות של הסטודנטים בכפר למעלה אפרים, "נוצרו חיבורים עמוקים בין סטודנטים לתושבי האזור והמשפחות כאן".

לאחר הסיור בכפר הסטודנטים, נערכה ארוחה משותפת באולם הפיס של מעלה אפרים בהשתתפות ראשי רשויות ואנשי התיישבות, בהם אבי רואה, גרשון מסיקה, דוידי פרל, יוחאי דמרי, יגאל להב, מלאכי לוינגר, שי אלון, אסף מינצר, צביקי בר-חי, זאב חבר, דני דיין ויגאל דילמוני.

ראש המועצה המקומית מעלה אפרים שלמה ללוש העניק לאלוף אלון מארז ספרי שירה של יהודה עמיחי, ואמר "אדם שהולך וממשיך הלאה משאיר חותם אחריו, זה מה שאנשים רואים אחר כך. אתה השארת את החותם של הדרך לחיבור בין צרכי ההתיישבות לצרכי הביטחון והדרישות שמגיעות מלמעלה. הצלחת להותיר בנו הערכה רבה ואהדה".

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין הזכיר לאלוף כמה מהוויכוחים שהיו בתחילת הדרך ואמר "למדתי להכירך ואת יחסך אלינו. נזכור אותך כאחד האוהבים והאהובים להתיישבות. אתה זוכה להיכנס לשורה של אלופי פיקוד שראינו בהם שותפי דרך לכל דבר ועניין".

אבי רואה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין ויו"ר מועצת יש"ע נפרד מהאלוף במילים חמות ואמר "אנחנו חיים במדינת ישראל כעם אחד ומחויבים לשמור על האחדות והשותפות. עברנו כברת דרך מאז כניסתך לתפקיד ולמדנו להכיר אותך ולעבוד איתך.

"יש בך יושרה וירידה לפרטים וראינו אותך משתמש לא רק בסמכותך אלא גם באחריות על האזור והתושבים. יצאת לשטח הרבה, אך לא רק בנושאים מבצעיים אלא גם כדי להכיר אנשים ודעות מהמרחב. בשם התושבים אני מודה לך ולכל חיילי צה"ל על הביטחון והשקט שאתם נותנים לנו ומאחל לך הצלחה וחג שמח".

האלוף ניצן אלון אמר בסיום האירוע, "תודה על ההזדמנות שנתתם לי היפרד למרות שבטוח שעוד ניפגש. אני נפרד מהתפקיד ומהסמכות על האזור אבל לא מהאנשים. כל תפקיד שעושים בשליחות ציבורית הוא דומה, ראשי רשויות או מפקדים בצבא, ונדרש לעשות אותו ביושרה.

"השתדלתי לפעול כך לאורך כל הדרך בעבודה מול ראשי ההתיישבות, לשתף במהלכים שאני עושה ובדרך אותה בחרתי ללכת בה. שותפות הדרך שלי אתכם הייתה בכלל התחומים ובעיקר בצד הביטחוני לא רק לתושבי יש"ע אלא לתושבי כלל מדינת ישראל. היה לי לעונג לפגוש כאן אנשים ערכיים ואקח איתי את הערכים שפגשתי כאן. אני מודה לכם על מפגש זה ומאוד שמח לראות את הרוח הצעירה שנושבת בכפרי הסטודנטים כאן".

בסיום האירוע העניקו אבי רואה ומזכ''ל אמנה זאב חבר (זמביש) מארז בקבוקי יין לניצן אלון, מתוצרת היקבים בשומרון, בנימין, גוש עציון וחברון.

עם המארז הגיעה אגרת מיוחדת מודפסת על נייר קלף עם פרק ל"ב מספר ירמיהו, המספר על רכישת הקרקע על ידי חנמאל בן דודו של ירמיהו בענתות, חודשים ספורים לפני הגלות ושמירת האגרת בכלי חרס למען יעמדו ימים רבים. בפרק ניתנת הבטחת ה' לירמיהו "עוד יקנו בתים ושדות וכרמים בארץ הזאת". 

צילום: מרים צחי