הרצוג ולבני
הרצוג ולבניצילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שהתעורר אחרי ליל הבחירות לפער של שישה מנדטים בין מפלגתו לליכוד, הסביר היום (חמישי) מה הוביל להפסד בקרב על הבוחר.

בליל הבחירות הלך הרצוג לישון עם מדגמי הטלוויזיה שהראו תיקו של 27 מנדטים עם הליכוד. למחרת הוא התעורר וגילה שהתרחיש בו יצליח להרכיב ממשלה רק התרחק ממנו.

היום, עם סיום ספירת קולות הבוחרים, נעמד הפער בין מפלגת העבודה של הרצוג לליכוד של בנימין נתניהו על שישה מנדטים. 30 מנדטים לליכוד ו-24 לעבודה.

"אני, במצבים כאלה, פועל בקור רוח", סיפר הרצוג לערוץ 10 על ליל הבחירות. "הלכתי לישון ב-2:00. אמרתי למיכל: 'נקום ב-6:30, נשמע את הכותרות. ב-6:30 לא היו כותרות דרמטיות ורצינו להמשיך לישון. אמרתי לה: 'תעירי אותי בעשרה לשבע".

"בעשרה לשבע הגיע אס-אם-אס מציפי (לבני), משהו כזה יגוני. אז פתחתי את הטלוויזיה וכתוב: נתניהו ככה ואני ככה. אמרתי למיכל: 'תשמעי, קרה משהו דרמטי בלילה".

כעת מנסה הרצוג לערוך חשבון נפש ולהסביר את התוצאות בקלפי. ראשית הוא מאשים "מבול של סקרים וציפיות ותמונת מצב שאנחנו מובילים על נתניהו כך שאוכל להרכיב ממשלה.

"לא גבה לבבי, אבל הייתה תחושה כזו בתוך המחנה ולא נלקחה בחשבון האפשרות שנתניהו, כמו שהוא יודע, ימציא את עצמו מחדש ביומיים וחצי", כך הרצוג.