לירן יפרח וסבתא משמאל
לירן יפרח וסבתא משמאלצילום: באדיבות המשפחה

שיפור במצבה של הילדה לירן יפרח בת החמש, שטבעה עם סבתה סבריה טובלי ז"ל ובני משפחה נוספים ביום הבחירות מהתהפכות סירה מול נמל יפו.

לירן בת ה־5 פקחה עיניים וזזה, אולם, עם זאת, מצבה עדיין מוגדר קשה והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים וולפסון. כך דיווח הבוקר "ישראל היום".

הוריה של לירן, מנור ועינב, עם שאר בני המשפחה, נמצאים כל העת מחוץ למחלקה לטיפול נמרץ, מתפללים לשלומה ומבקשים מעם ישראל להצטרף לתפילות. 

"היא פקחה את העיניים וזזה עד כדי כך שהיינו צריכים להרגיע אותה", אומר ד"ר ציון חורי, מנהל טיפול נמרץ ילדים בבית החולים וולפסון. "אנחנו ממשיכים להנשים אותה ובעקבות התזוזות היינו צריכים גם להרדים אותה. אנחנו מרוצים מההתקדמות, זה סימן קטן וטוב, אך המצב מוגדר קשה והיא עדיין מוגדרת בסכנת חיים. יש גם שיפור מבחינת תפקוד הלב, הריאות, הכליות והכבד".

בתוך כך, במשטרה החמירו אתמול את העבירה שבה חשוד קברניט הסירה שהתהפכה ישראל מודר, וקבעו שהחשד הוא גם להריגה מאחר שלטענתם מצבו הבריאותי והפיזי של מודר קשור להתרחשות האירוע ולתוצאות הטרגיות.

במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בשישה ימים. פרקליטו של החשוד, עו"ד אבי אודיז, אמר כי "המשטרה בונה כאן דרמה שהיא לא יותר מגחמה בלתי מבוססת בעליל. מעצרו הוארך על מנת שיחקרו קולגות שלו, והם לא עשו זאת והמירו את החשד להריגה כדי להגיד לשופט - תיזהר, כי עכשיו זאת עבירת הריגה".

השופט ירון גת לא קיבל את בקשת המשטרה, ושיחרר את החשוד למעצר בית.

המשפחה מבקשת להתפלל לרפואתה - לירן בת עינב מזל