קמחא דפסחא
קמחא דפסחאצילום: מכינת אלישע

תלמידי מכינת אלישע ביישוב נווה צוף ערכו מבצע חלוקת חבילות מזון ביישובי המועצה האזורית בנימין, במסגרת פרויקט 'לעמו נתן' לזכר סרן נתן כהן ז"ל, בוגר המכינה שנפל בקיץ האחרון במבצע צוק איתן.

מנכ"ל המכינה, יוני קונפורטי, סיפר כי "פרויקט 'לעמו נתן' הולך וגודל, בעיקר בגלל הצורך הגדול שעולה מהשטח, וכן בזכות תורמים הדואגים שהפרויקט ימשיך לפעול. התלמידים נרתמים להתנדבות החשובה הזו בנתינה גדולה למען האחר. כשמו של נתן ז"ל, גם הם ממשיכים בנתינה למען החברה הישראלית".

הרב יצחק נסים, ראש המכינה, אמר כי "הנתינה מחברת לבבות. בעת כזו אחרי מתח ופירוד צריך ללכת בדרכו של נתן לתת לאחר, לאחד את כולם כמשפחה אחת החוגגת יחדיו את חג החירות".

לימור ודוד כהן, הוריו של נתן, אמרו כי "פרויקט החסד' לזכר בננו הינו פרויקט מבורך ומרגש מיוזמתה של המכינה הקדם צבאית אלישע. מידת החסד והנתינה אפיינו במיוחד את נתן שבחייו הקצרים נתן ונתן לסובבים אותו. כשמו כן היה, אנו שמחים וגאים מאוד שגם לאחר נפילתו הוא משגיח מלמעלה ודואג שמשפחות נזקקות יקבלו סלי מזון לחג הפסח. יישר כוח לתורמים ולעוסקים במלאכה"

כהן ז"ל התגייס לחיל השריון בחודש נובמבר 2010 ושירת כמפקד מחלקת טנקים בגדוד 46. "במהלך המבצע", סיפר קונפורטי, "נתן נצפה מחוץ לטנק שלו ולשאלת המג"ד  מדוע עזב את הכלי הממוגן הוא ענה: 'כדי לתת אוכל לחייל המפעיל את הדחפור'".

בחודש אלול הקרוב תתקיים הכנסת ספר תורה לזכרו של סרן נתן כהן הי"ד, לבית המדרש של המכינה.