קניות או לא להיות
קניות או לא להיותצילום: Thinkstock

ולכבוד החג המתקרב קבלו את חמשת כללי הזהב שלי לקניה נכונה ומוצלחת. בשבוע שעבר עסקנו בשני הכללים הראשונים. אז איך ממשיכים?

הכירי את גופך. לא מאינטואיציה או מלסמוך על דעה של חברה, אלא השקיעי קצת זמן בלהבין אותו.  הסתכלי על עצמך ובדקי מה 'נקודות החוזק' אצלך ומה פחות. מה נראה לך רחב מדי או גדול מדי, ומה דווקא פרופורציונלי ויפה. את מה היית מעדיפה לטשטש ולהסתיר, ומה אין בעיה לחזק ולתת עליו את ה'פוקוס'.

אם לדוגמא את בעלת מותן צרה יחסית, יהיה נכון לך להוסיף חגורת מותן מיוחדת. אבל אם לא בורכת במותן, לא יהיה לך נכון לקשור חגורה, למרות ששמלות רבות מאוד בחנות יהיו עם חגורת מותן, ייראו חגיגיות וחמודות, ויקרצו לך...

קבעי לעצמך כמה כללים ברורים של מה נכון לך ומה לא – וכך חוויית הקניה שלך תהיה טובה ונעימה הרבה יותר ועם הרבה פחות התלבטויות.

שמרי על פרופורציות. בגדול, המטרה שלך היא ליצור הרמוניה במראה שלך. מכיוון שלא כולנו בורכנו בפרופורציות מושלמות, אלא בדרך כלל תמיד חלק מסוים של הגוף שלנו יהיה רחב\גדול יותר מחלק אחר, המטרה שלנו היא תמיד איזון.

את האיזון הזה נוכל להשיג בשתי דרכים הפוכות שבסוף יובילו לאותה תוצאה. הדרך האחת היא ליצור אשליה של הקטנת החלק הגדול והרחב יותר. הדרך השניה היא ליצור אשליה של הגדלת החלק הצר\הקטן יותר. שתי הדרכים הללו יביאו לאיזון הנדרש ויעניקו מראה הרמוני ו'זורם' של הבגד על הגוף – וזו המטרה שלנו.

העזי! את באמת רוצה ליהנות מחוויית קניה שלא תשכחי ולהפוך את החג ליותר מיוחד? העזי! פתחי את הארון שלך לפני שאת יוצאת לקניות, תראי מה יש בו, ואל תחזרי מהקניות עם אותם הדברים! למה לא לחדש ולגוון? למה לא 'לצאת לחירות', נסי דברים שאת לא רגילה אליהם, שאין לך כאלה, היי פתוחה! נסי לא לכבול את עצמך למוכר והבטוח שלך - אולי תרוויחי, ובגדול...

כדאי לנו תמיד לזכור 'שהמסע אל הבגד' שלנו לא צריך להיות מפרך – הוא יכול להיות אפילו מהנה!

יפעת זר - מעצבת אופנה וסטייליסטית. בעלת בוטיק 'יפעת' בפתח תקווה [email protected]