זירת הרצח
זירת הרצחצילום: חטיבת דובר המשטרה

כתבי אישום יוגשו היום (שני) נגד חמישת החשודים ברצח מיכאל גזייב, תושב שדרות בשנות העשרים לחייו, לאחר שחקירת המשטרה בנושא הסתיימה והתגבשו הראיות הנדרשות לצורך ההעמדה לדין.

האירוע התרחש לפני כחודש, אז הוזעקו השוטרי תחנת שדרות בעקבות דיווח על קטטה אלימה בפתחו של מרכול בעיר.

שוטרי הסיור שהגיעו למקום הבחינו באדם המוטל על הקרקע כשהוא פצוע באורח אנוש. על גופו היו סימני אלימות ודקירות סכין. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ובהמשך הגיעו גם צוותי מד"א שניסו לבצע בו החייאה ולבסוף קבעו את מותו. מאוחר יותר התבררה זהות הקורבן של מעשה הרצח הברוטאלי.

עוד באותו הלילה, בתום הערכת מצב משטרתית שקיים מפקד משטרת מרחב לכיש, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במרחב לכיש, וכבר בראשיתה התברר כי הרקע למעשה הרצח הינו סכסוך בין שתי כנופיות פשיעה. האחת מקומית והאחרת מאזור אשדוד ואשקלון.

מהחקירה עלה, כי ככל הנראה מספר ימים לפני הרצח, התרחש אירוע אלים בין שתי הכנופיות והוא זה שהיווה את הגורם לרצח. במהלך החקירה הפעילו החוקרים אמצעים רבים בכדי לברר את נסיבות הרצח ולהתחקות אחר זהות החשודים במעשה.

מהחקירה עלה כי חברי הכנופיה התארגנו בשלושה כלי רכב כשהם נושאים עמם סכין ואלות. בליל הרצח הם הגיעו בצורה מאורגנת לנקודת כינוס בעיר שדרות, שם החלו לנסות ולהתחקות אחר חברי הכנופיה היריבה. כשאיתרו את מיקומם של שניים ממקורביהם, הם נסעו למקום והחלו לתקוף אותם באמצעות סכין, אלות וארגזים שהיו במקום תוך שהם מתעמתים גם עם שני אנשים נוספים שעבדו במקום. עיקר התקיפה התמקדה בגזייב שנדקר פעם אחר פעם ובהמשך מת מפצעיו.

כבר למחרת הרצח החל מעצר החשודים במעורבות באירוע. בחקירתם מסרו החשודים, רובם תושבי אשדוד ואשקלון, גרסאות שונות, ומעצרם הוארך מעת לעת, תוך שבמקביל נמשכה מלאכת איסוף הראיות וביסוס החשדות כנגדם.

עוד התברר בחקירה כי אחד החשודים (תושב אזור המרכז) השתחרר מהכלא זה מכבר לאחר שריצה עונש מאסר של כ-16 שנים בגין הריגה.

היום יוגשו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום כנגד חמשת החשודים בגין סעיפי אישום שונים.

מפקד מרחב לכיש במשטרה, נצ"מ אלי כזרי התייחס לפענוח הרצח ואמר: "מדובר בהישג נוסף של היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש, במסגרת המאבק המתמשך והבלתי מתפשר של משטרת המחוז הדרומי בפשיעה החמורה. השתמשנו בכל המשאבים והאמצעים העומדים לרשותנו ולא חסכנו שום מאמץ בכדי להגיע לחקר האמת ולוודא שמי שצריך לשלם מחיר כבד על מעשיו אכן יעשה זאת. נמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שיאיים על שלומו וביטחונו של הציבור".