אישה, בשנות ה-30 לחייה, עבדה בסוכנות ביטוח בתל אביב. לפני כשנה וחצי נודע לה שהיא בחודש השני להיריונה, ולמרות השלב המוקדם – הודיעה על כך מיד למעסיקה.

עו"ד עדי ביבר-לקואה, המייצגת את העובדת, אומרת כי תגובתו של המעסיק גרמה לעובדת לחוש עלבון והשפלה. "הודיעי לי אם בכוונתך לשמור על ההיריון", נשאלה העובדת לעדותה. משהשיבה בחיוב, הגיב המעסיק לדברי העובדת, כי עליו לחשוב על כך.

לפי התביעה, בסוף אותו חודש יצאה העובדת לשמירת היריון, ומאז לא שבה לעבודתה. במהלך ימי חופשתה קיבלה העובדת זימון לשימוע, אליו לא הגיעה בשל מצבה הבריאותי. בהמשך, משביקשה מהמעסיק אישורים למוסד לביטוח לאומי, התברר לה כי פוטרה.

בזימון לשימוע, אותו קיבלה במייל, נכתב כי הסיבה היא שינויים פנים ארגוניים בסוכנות ואי שביעות רצון מתפקודה.

"מעולם לא העירו לעובדת על תפקודה והיא אף זכתה לשבחים", מסבירה הפרקליטה, "בנוסף, לעובדת ידוע כי הסוכנות לא ביצעה שינויים פנים ארגוניים, אלא קיבלה עובדת אחרת במקומה".

לפי התביעה, כל ניסיון של העובדת ליצור קשר עם המעסיק במטרה לערוך לה שימוע כחוק - כשל. בצר לה, פנתה העובדת לעורכת הדין שהגישה בשמה תביעה לפיצויים נגד סוכנות הביטוח על סך של כ-230,000 שקלים.

המעסיק טען בכתב ההגנה, כי העובדת לא פוטרה בשל הריונה, אלא בשל סיבות הקשורות לניהול הסוכנות. "לאחר שעבדה חודשיים בלבד, מבקשת העובדת פיצוי העולה על 45 משכורות", הוסיף המעסיק, שמכחיש כי שאל את העובדת אם תשמור על ההיריון.

התביעה נדונה בימים אלה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.