בשנת הלימודים הבאה תפתח מכללת שאנן הדתית האקדמית לחינוך בחיפה בית מדרש לנשים. בית המדרש מיועד לסטודנטיות להוראה בחוג ללימודי תושב"ע בשילוב מתמטיקה, אנגלית או היסטוריה, כאשר במסגרת תכנית הלימודים ילמדו בנות המסלול יום נוסף בבית המדרש.

ראש התוכנית בשאנן אורה קראוס, בוגרת תכניות ההלכה בנשמת ובבית מורשה,  אשר משמשת בנוסף כיועצת הלכה מטעם מדרשת נשמת, מדגישה כי "עבור הסטודנטיות המייעדות עצמן להוראת מקצועות הקודש ובראשן התושב"ע החשיבות של הלימוד בבית המדרש עצומה. לימודי בית המדרש יפתחו בפני הסטודנטית את השער לארון הספרים היהודי, ויקנו לה את מיומנויות הבסיס לגישה בלתי אמצעית אל אוצרות הרוח היהודים על כל גווניהם".

היא מדגישה כי "ההבדל המרכזי בין תכנית לימודים פרונטאלית רגילה לבין תכנית לימוד שמשלבת בתוכה גם לימוד בין כתלי בית המדרש, הינו הדיאלוג  המעמיק והבלתי פוסק בין הלומדות ובין המקורות. לימוד בבית המדרש מצמיח אהבת תורה ויראת שמים מתוך חיבור ומחויבות.  כאשר מדובר על פרחי הוראה הרי שהטמעת ערכים בסיסים אלו מקבלת משנה תוקף".

"תכנית בית המדרש", מוסיפה קראוס, "אמנם אינה תכנית מצוינות בהגדרתה הרגילה והיא פותחת את שעריה לכל הסטודנטיות, אולם במהותו לימוד בית מדרשי הוא לימוד המוביל להעצמה ולמצוינות.  גישה ישירה של סטודנטיות אל המקורות עצמם יוצרת העצמה ומכוונת למנהיגות, עצמאות וביקורתיות. אנחנו פונים לסטודנטיות המוכנות לאתגר עצמן בלימוד משמעותי ורואות עצמן בעתיד כמנהיגות ומובילות בשדה החינוך וההוראה".

סטודנטיות שתמצאנה מתאימות למסגרת המצוינות ותרצינה להשתלב בלמידה בבית המדרש, תאושר להן תכנית לימודית ייחודית, ולימודי בית המדרש יקנו להן הכרה בקורסים שווי-ערך.