עמונה. הבוקר
עמונה. הבוקרצילום: חזקי עזרא

חבר הכנסת המיועד בצלאל סמוטריץ', מספר 8 ברשימת הבית היהודי, הבהיר כי מפלגתו פועלת לשלב את החוק להסדרת מאחזים בהסכם הקואליציוני עם הליכוד, על רקע החלטת בג"ץ לעקור את עמונה ולפנות תשעה בתים ביישוב עפרה בבנימין.

סמוטריץ', ששימש עד כה כמנכ"ל ארגון "רגבים" מעורה היטב בהליכים המשפטיים המתנהלים כנגד המאחזים ביהודה ושומרון.

לדבריו, אם חוק ההסדרה שאמור לאשר בדיעבד את הקמתם של כמה מאחזים, לא יעבור, תוחלת חייה של הממשלה תהיה שנה וחצי. בראיון לרדיו גלי ישראל אמר סמוטריץ' כי ''נקודת המוצא שלי זה שפינוי עמונה והריסת הבתים בעפרה זה מוקש שעולים עליו בעוד שנה וחצי ומתפוצצים עליו החוצה מהקואליציה.

"אני לא רואה את הבית היהודי יושב יום אחד בקואליציה שיש בה מראות של הרס, של פינוי יישוב שלם, של גירוש תושביו".

בהמשך הראיון הוסיף סמוטריץ', "אני לא רואה את הקואליציה הזאת, קואליציית ימין לאומית כמו שבעזרת ה' הולכת לקום, מצליחה לשרוד תמונות קשות של פינוי של הרס. אנחנו מדברים עכשיו על יישוב שלם״.

חוק ההסדרה - בהסכם הקואליציוני

בחודש שעבר נפגשו חברי סיעת הבית היהודי עם תושבי היישוב עמונה המיועד להריסה על פי החלטת בג"ץ.

"אתם תפילו ממשלה על עמונה?", שאל בפגישה אחד התושבים את נציגי הבית היהודי, "אני כן, אני לא אשב בממשלה שתפנה את עמונה", אמר אז בצלאל סמוטריץ' והוסיף, "אם תלכו להסדרה הבית היהודי לא תפרוש מהממשלה אבל אם התסריט הולך להיות כמו הפינוי הקודם בעמונה אני מבטיח שאף אחד בבית היהודי לא יישאר בקואליציה".

השר אורי אריאל ענה כי "השר בנט מבקש להכניס את חוק ההסדרה כסעיף בתוך ההסכם הקואליציוני. הבית היהודי לא ישלים עם מציאות של גירוש יהודים בארץ ישראל".

ח"כ מוטי יוגב הבטיח כי ''עמונה תהפוך מישוב לעיר והרצון הלאומי יגבר על הרשות השופטת שמעולם לא נבחרה. אני יכול להבין את הדאגה של התושבים כאן. אנחנו נעשה הכול כדי שעמונה תישאר על מקומה".

במהלך הפגישה הבהירו תושבי עמונה לחברי הבית היהודי כי בכל מחיר יישארו בביתם ולא יסכימו לפשרה כמו שנעשה במגרון, "מאז החלטת בג"ץ אנחנו מרגישים בחוסר וודאות ומנסים להיאחז בכל שביב של תקווה שלא נגורש מביתנו".