לשפשף את העיניים ולא להאמין. לא משנה אם אתה אוהד הפועל ירושלים או דווקא אוהד מכבי ת"א, גם אחרון האוהדים האדוקים ביותר של אחת משתי היריבות הגדולות בכדורסל הישראלי לא יכול היה לחזות את מה שהתרחש הערב (שני) בהיכל התל אביבי, היכל מנורה מבטחים שבשכונת יד אליהו.

מאז ומעולם, המשחק בין מכבי ת"א להפועל ירושלים גרר עניין רב, הסופר-קלאסיקו של הכדורסל הישראלי אם תרצו. המשחק בין השתיים קיבל את ההגדרה הזו בעיקר בזכות יריבות רבת שנים, בין האלופה הנצחית לאלטרנטיבה הנצחית.

ופתאום השתנה לו משהו. זה לא הרצון של הנהלת האדומים לשחזר את ההצלחה של המכבים בבירה כמו שפתאום נהפכו המשחקים בין השתיים לכאלה שאינן מוכרעות בתוצאה צמודה. למעשה, מאז גמר גביע ווינר בתחילת העונה, בכל שלוש הפעמים שנפגשו השתיים, המשחק נגמר בהפרש דו ספרתי לטובת אחת מהן. 

כך היה גם הערב כשכבר מהפתיחה אפשר היה לראות שהאדומים מירושלים הגיעו להיכל התל אביבי עם רצון ורעב גדול להשיג ניצחון בכל מחיר. כשברקע כולם עוד עוסקים בבעיות החברתיות שבתוך הקבוצה, ולמרות חסרונם של מספר שחקנים חשובים כמו ג'וזף ג'ונס, ירושלים הגיעה לתל אביב בכדי להחזיר את הכבוד שהלך לאיבוד בגמר גביע המדינה שבכדורסל לפני כחודש בלבד.

שחקני האלופה התל אביבית פשוט עמדו מהצד ולא האמינו למה שקורה להם. אפשר להאשים עד מחר את הרוטציה הקצרה ואת העייפות המצטברת, אך גם הם יודעים - כשירושלים ניצבת לה ממול ולא קבוצה קיקיונית אחרת, היו צריכים השחקנים בצהוב להראות קצת יותר מחוייבות ורצינות, אם לא בהתקפה אז לכל הפחות בהגנה.

ירושלים פתחה פער דו ספרתי כבר מהפתיחה ולמרות מעין חזרה של המכבים בעיקר בזכות 9 כדורים חוזרים, אל ההפסקה ירדו הירושלמים ביתרון שיא של 20 נקודות, 55:35, בדיוק כמו שהיה במשחק התבוסה לפני שנה באותו המקום מול אותה יריבה, כשההפרש במחצית הסתיים ב-19 נקודות - 53:34.

ברבע השלישי הפער כבר גדל לכדי 25 נקודות, אך הצהובים הראו מעט לחימה והצליחו להוריד את ההפרש ל-16 נקודות, לקראת הרבע האחרון והמכריע.

אם חשבנו שהנה תגיע מכבי ת"א הגדולה ברבע המכריע ותקזז את ההפרש עד לניצחון צמוד, אז זה נשאר בגדר מחשבה בלבד. עייפות אצל שחקני שתי הקבוצות וסגל שחקנים קצר גרם לרבע רביעי חסר כל יריבות. ירושלים ניצלה זאת לניצחון חוץ גדול ויוקרתי, 93:77 על היריבה המושבעת מת"א.

שנה בדיוק לאחר התבוסה, שוב עושה את זה הפועל ירושלים על מכבי תל אביב באולמה הביתי. 

למכבי ת"א: סמית' 31 (9 ריב'), רנדל 10, טיוס 8 (9 ריב'), פארגו 7 (10 אס'), היינס 7, אלכסנדר 6, כהן 5, אוחיון 3 (7 אס').

לירושלים: טימור 21, רייט 20, גפני 14 (8 ריב'), אליהו 14 (8 ריב'), סמית' 12, הלפרין 10, מקי 2.