בוחרים מנהיג. דנון ונתניהו
בוחרים מנהיג. דנון ונתניהוצילום: פלאש 90

חבר הכנסת דני דנון משוכנע שעל אף חילוקי הדעות בינו לבין ראש הממשלה הוא צפוי לזכות בתפקיד שר בממשלתו הבאה של נתניהו. ביומן ערוץ 7 הבהיר גם מדוע.

על המאבקים הפנימיים להרכבת הקואליציה והקושי של אנשי הליכוד לראות כיצד נתחים משמעותיים מהממשלה העתידית הולכים ומחולקים למפלגות אחרות, אומר דנון כי מדובר ב"משימה לא קלה. יש שותפות שרוצות תפקידים וזה לגיטימי, אבל צריך לשמור גם על האינטרסים של הליכוד ולוודא שתיקים חברתיים נשארים בידי הליכוד.

''הציבור רוצה לראות אותנו מובילים שינויים חברתיים וכדי שזה יקרה צריך להשאיר בידיים שלנו תיקים כמו שיכון בריאות ורווחה ולא לעסוק רק בנושאי חוץ וביטחון".

בנון אינו מתכחש לכך שהוא נשמע כמעט כמו סיסמתו של חבר הכנסת דרעי שאמר 'אנחנו רוצים ביבי בגין'. "זה נכון. בנושא המדיני ביטחוני הציבור בצורה גורפת נתן בנו אמון להמשיך על ארץ ישראל ועל האינטרסים שלנו בעולם, אבל באותה נשימה הציבור נתן לנו הערת אזהרה ודרישה שנטפל בנושאים של יוקר המחיה ויוקר הדיור".

באשר לו עצמו אומר דנון כי אמנם מי שמחליט מי יקבל תיקים ואילו תיקים הוא ראש הממשלה, אך לו עצמו אין ספק שימצא את עצמו סביב שולחן הממשלה הבאה. "כמי שסיים פעמיים בעשירייה הראשונה בליכוד ולאור תרומתי בתנועה אני בטוח שאמלא תפקיד חשוב בממשלה. באופן אישי אני מכוון לתפקיד חברתי כלכלי שיביא בשורה לשכבות החדשות. הליכוד צריך להתחבר לליכוד של פעם, לליכוד החברתי".

דנון נשאל אם אכן אין בכוונתו להסתפק במעמד של ראש ועדה חשובה ככל שתהיה. דנון משיב בשלילה ומבהיר כי "אם מסתכלים על מכלול הרשימה שיש בה רבים וטובים שמעוניינים, אני חושב שתפקידי והעמדות שאני מייצג בליכוד יש להם מקום סביב שולחן הממשלה ולכן אין לי ספק שאהיה שם".

עוד נשאל דנון אם הוא סבור שראש הממשלה לא יעדיף לצידו בשולחן הממשלה שרים שיסכימו לעמדותיו ויתמכו בהן על פני מי שנחשב כ'טרבל מייקר', כמי שפעם אחת הודח מתפקיד סגן שר, מי שהתמודד מולו על כהונת יו"ר הליכוד והביע עמדות לעומתיות בנושאים מדיניים ואחרים. דנון משוכנע שהדברים לא יפגעו בסיכוייו.

"ראש הממשלה מעריך את העמידה על עמדותיי. אני מייצג עמדות רווחות בציבור ולא רק בליכוד. ראינו שעמדותיו קרובות לעמדות שהצגתי במשך כל השנים ולכן אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. הוכחנו זאת במערכת הבחירות האחרונה. בילינו זמן רב ביחד באירועים. היופי ביחסים בינינו הוא שאין מאחורי הגב. אם אני מסכים על משהו אני אמר זאת ואם אני לא מסכים אני אומר גם את זה. זו מערכת נכונה ואמיתית. אנחנו לא מסכימים במאה אחוז וגם עם אשתי אני לא מסכים על כל דבר. בתנועה שלנו מעריכים את העקביות והעמידה על העקרונות ויש מקום לזרם שאני מייצג".

"האהדה בליכוד כלפיי היא לא רק במישור האישי אלא גם לדעות. נבחרתי ליו"ר מרכז הליכוד כשהדעות שאני מייצג ברורות לכולם. לא הייתי אפור בדעות ולא ניסיתי לרצות את כולם. לעמדות הללו יש משקל גדול בליכוד וכשמסתכלים על הגלריה בליכוד, ונכון שצריך לגוון, אני מייצג זרם חשוב מאוד בליכוד".

דנון נשאל אם בידיו הבטחה כלשהי שאולי קיבל בצורה כזו או אחרת מנתניהו ומיד הבהיר כי הוא "משוכנע שאמצא את עצמי סביב שולחן הממשלה. אין כאן דברים חקוקים בסלע. בסופו של דבר ראש הממשלה יושב עם עצמו ומחליט את מי הוא ממנה לתפקיד כזה או אחר. זה המנדט שלו על פי חוק. כשאני מסתכל על מכלול השיקולים ומכלול המועמדים אני מרגיש שמקומי בממשלה הבאה מובטח".