דיפלומטים בשומרון

כ-50 דיפלומטיים ממשרד החוץ הגיעו היום (שלישי) לביקור בשומרון, וזאת כחלק מהכנה לקראת השתלבותם בתפקידים דיפלומטיים מסביב לעולם.

מדובר בפעם הראשונה שמשלחת רשמית של דיפלומטיים ישראלים בכירים פוגשת נציגים מההתיישבות בשומרון. העובדה כי חלק גדול מהמשתתפים יהיו בקיץ הקרוב שגרירים ישראלים במדינות רבות בעולם, הופכת את הסיור למשמעותי במיוחד.

לאחר סדרת הרצאות ומפגשים בשומרון עם נציגים צבאיים, פגשו הדיפלומטים לעתיד בהר גריזים את בני קצובר ממייסדי השומרון וביקרו במרכז המבקרים של יקבי הר ברכה בסמוך לשכם.

במשרד החוץ מדגישים כי מדובר בסיור לימודי אשר בא לחזק את הכלים העומדים לראשות השגרירים הצפויים לצאת לחו"ל ויתמודדו עם אתגרים רבים הקשורים לקונפליקט.

לאחר הביקור בהר ברכה, ביקרו בישוב ברקן ובאזור התעשיה, שם נפגשו עם פועלים יהודים ופלשתינים במפל "ליפסקי" וקיימו תצפית ושיחת תדרוך עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ועם מ"מ ראש המועצה יוסי דגן.

מסיקה בירך את המשתתפים וציין, כי "אנחנו רואים בתעשייה את הגשר לדו-קיום בין ישראלים לפלסטינאים. חשוב לציין כי במהלך כל האינתיפאדה לא היה פיגוע אחד באזור התעשייה וזה אחד המקומות הסטריליים ביותר ואנו רוצים שברגע שיש אינטרסים כלכליים משותפים, הטרור נדחק הצידה. יתרה מזאת, ב-2011, הרשות הפלסטינאית נתנה הוראה לפיה אסור על פלסטינאים להמשיך לעבוד באזור התעשייה הישראלי. העובדים הצביעו ברגליים ובסופו של דבר והמשיכו לעבוד. כל אחד הולך לשגרירות אחרת בעולם. בקשתנו: כשאתם מביאים אורחים, תביאו אותם גם לפה. אין טוב ממראה עניים כי נושא ההסברה חשוב לנו מאד".

דגן אמר לדיפלומטים כי "לא משנה מה עמדת הממשלה בכל רגע נתון, בראש ובראשונה מדינת ישראל חייבת בסופו של דבר להסביר את המציאות כאן. אני טוען מתוך הניסיון הרב שיש לנו, שברגע שאנו מביאים לכאן אנשים או מגיעים בעצמנו לחו"ל, ומסבירים את המציאות בעניים, מסתכלים עלינו אחרת ומבינים את החשיבות הביטחונית של האזור והמורכבות של המצב בשטח. מי שמגיע לכאן לשומרון מבין שזו הארץ של העם היהודי, שאין התכנות קיום למדינה ללא האחיזה ביו"ש ושהתעשיה היא המקור הגדול לדו קיום ולכן רעיון החרם הוא הזוי".

עוד ציין בפניהם כי מועצת שומרון תשמח לשתף פעולה עם כל אחד מהם במסגרת פעילותו בחו"ל ועומדת לרשותם בכל נושא ההסברה ביהודה ושומרון, "ראו אותנו כשותפים מלאים שלכם במלחמת ההסברה של מדינת ישראל".

נציין כי בשלוש השנים האחרונות פועלת המועצה האזורית שומרון לחשוף את המציאות האמיתית בשומרון למקבלי ההחלטות ולמעצבי דעת הקהל בעולם. במסגרת זו, אירחו ראשי מועצת השומרון למעלה מ-100 חברי פרלמנט, ויותר מ-150 עיתונאים זרים לסיורי עומק בשומרון.