יעלון בעוצבת המפץ בצפון
יעלון בעוצבת המפץ בצפוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון דחה היום (שלישי) את דבריהם של בכירי ממשל ששוחחו עם כתב "וול סטריט ז'ורנל", וטענו כי ישראל ריגלה אחרי שיחות הגרעין.

בהרמת כוסית לקראת פסח בעיריית נשר אמר השר יעלון, כי ישראל לא מרגלת אחרי ארצות הברית, וכי יש גורמים שמנסים לסכסך בין שתי המדינות.

"אני יכול להגיד לכם כמי שמכיר את קהילת המודיעין כבר 20 שנה מאוד מקרוב, אין מצב ולא היה מצב", טען יעלון.

לדבריו, "אין דבר כזה שישראל מרגלת אחרי האמריקנים. צר לי שזה יצא כך. ביררתי האם מישהו בקהיליית המודיעין קיבל תלונה כי אם היה דבר כזה היינו אמורים לקבל תלונה. לא קיבלנו שום תלונה, אבל למישהו כנראה יש עניין לסכסך או להכניס עוד רוח רעה למערכת היחסים שמבחינתנו היא מערכת היחסים אסטרטגית".

"מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב כפי שגם נשיא ארה"ב אמר לאחרונה, גם כפי שראש ממשלתנו אמר את זה בקונגרס, מערכת היחסים הביטחוניים, המודיעיניים, האסטרטגים, היא עמוקה. היא מבוססת על ערכים משותפים, על אינטרסים משותפים, לטובת ארה"ב ולטובת מדינת ישראל ואין בה שום פגיעה, היא נמשכת ויש הקפדה שהיא תימשך ויש התחייבות שהיא תימשך, כולל מהנשיא בימים האחרונים".

"לצערי מישהו מנסה להכניס רוח רעה. זה לא אומר שאין מחלוקות, לעיתים יש מחלוקות, לעיתים אנחנו רואים את הדברים באופן שונה ויש ערוצים ללבן את המחלוקות, חבל שנכנסות רוחות רעות לתוך הערוצים הללו ואני מקווה שנעבור את זה כמה שיותר מהר ונחזור לאותה מערכת יחסים שרובה היא דיסקרטית, היא חשאית ואני מקווה שהיא תימשך כך ובשום פנים ואופן לא תיפגע", דברי יעלון. 

נזכיר, כי על פי הדיווח בעיתון, עיקר הזעם בממשל האמריקני לא היה על עצם הריגול, אלא על העברת תוצרי הריגול לחברי הקונגרס בניסיון לסנדל את הממשל.

"זה דבר אחד שארה"ב וישראל מרגלות האחת אחרי השנייה, אבל זה דבר שונה לחלוטין כשישראל גונבת סודות ומעבירה אותם בחזקה למחוקקים אמריקניים כדי לחתור תחת הדיפלומטיה של ארה"ב", טען גורם בכיר אחר.