ייאלצו להתאחד. הח"כים הערבים
ייאלצו להתאחד. הח"כים הערביםצילום: פלאש 90

וכך מגדיר המילון את המושג 'אויב': שונא, צר, אדם או גוף עוין, הרוצה ברעתו של המושא.

שיקום אחד ויאמר לי האם חברי הכנסת הערביים היונקים מכספי משלם המיסים אינו עונה על אחת מההגדרות הללו. שיקום אחד ויטען בפניי שיש בהם גרם זעיר של אהבה ליהודי הארץ, היעדר עוינות לאזרחי ישראל היהודיים, שלילת צרות עין בשולחי נציגי המפלגות הציוניות.

נכון, אני מדבר על כולם, על כל ההנהגה. בהכללה גורפת. ללא הבדל לשיוך המפלגתי הפנים-ערבי. איני מבדיל בין נציג ערבי מבל"ד, דוקטור מרע"ם, מהנדס מתע"ל, או מרצה מעונב עם דיפלומה מחד"ש.

שיקום אחד ויאמר לי שיש הבדל בין חניו זועבי שעלתה על משט השנאה שהסתיים בפציעת חיילי צה"ל לבין יו"ר מפלגתה הדיפלומט המעונב, עו"ד איימן עודא שאינו מגנה אותה, ולהיפך מעניק לה גיבוי מלא לכל פעולותיה, אמירותיה, מעשיה החתרניים בכנסת ומחוצה לה.

די להיתממות. די לצביעות המעושה. די לגלגול העיניים. יממה לאחר הבחירות עלו נציגי השמאל ואוחזי העט בעיתונות מטעם על בריקדות וזעקו את זעקת הקוזק הערבי הנגזל. הם תקפו בחריפות מעושה את נתניהו על שהתריע מפני שינוע של מצביעים ערביים במימון ארגונים זרים שחפצו בהטיית התוצאה, בהגדלת הרשימה הערבית המשותפת, בסילוק שלטון הימין בישראל.

אחריהם החרו האמריקאים, אנשי ממשל אובמה, אלו ששפכו בשבועות האחרונים כל כך הרבה אנרגיות כדי לממש את חלומם ולחזות בחילופי גברי בבית ברח' בלפור. ומה יעשה נתניהו ולא יתנצל.

לא, אני לא מנותק, יקפצו עליי צבועי השמאל, יש לי גם חברים ערבים, אני מכיר משפחות ערביות כך שאי אפשר לספר לי שאני מנותק אך חברים אלה בניגוד למנהיגיהם יודעים נאמנות מה היא, מכירים את הגבולות. אני דוחה את מקשקשי השמאל שהזדעזעו מדברי נתניהו והחלו בהשוואות טיפשיות לברלין של שנות הארבעים או לונדון של שנות התשעים - יהודי אירופה או ארצות הברית נאמנים למדינה גם אם יש להם מחלוקות, הם לא מבזים את ההמנון, לא מהללים שהידים בפרלמנט, לא רבים על שטחי מולדת ולא מגמגמים מול רצח נתעב של שלושה בחורים צעירים. 

הגיע הזמן פעם אחת ולארבע השנים הקרובות להציב את האמת ללא כחל ושרק: אל תתפסו לחיוכי עודא. אל תתפעמו משאר מעונבי הרשימה המשותפת. המרצים שבהם, המהנדסים, הרופאים ועורכי הדין, נכון, אלו שמדברים עברית כמוני וכמוך, אלה שמנגנים את מנגינת הקיפוח, אלו שמספרים לך על חלום השוויון שלהם, אלה, דווקא אלה, עונים בצורה המדויקת ביותר על ההגדרה אויב.

חברי הכנסת הערבים עוינים אותך כי אתה יהודי. הם מקדשים את כל סרטי האימה ששליש מתושבי הארץ בחלק הדרומי שלה חוו בקיץ שעבר במשך 50 יום – כי אתה יהודי. כאן זה מתחיל ונגמר. הגיע הזמן לומר לאנשי השמאל: טלו קורה מבין עיניכם.   

מי שהיטיב להגדיר את הצביעות הגלומה בטענה המתחסדת הוא המגיש האמריקני ביל מאהר שכדרכו ענה בשבוע שעבר את התשובה הקולעת ביותר למקטרגי נתניהו.

"שמעתי הרבה פרשנים כאן אומרים שזה כאילו שמיט רומני, בערב הבחירות ב-2012, היה מזהיר מפני כמויות אדירות של מצביעים שחורים. אבל אני לא משוכנע שמדובר באנלוגיה טובה. ההשוואה הייתה במקומה אילו אמריקה הייתה מדינה מוקפת ב-12 או 13 אומות שחורות שצבאותיהן תקפו אותה פעמים רבות, כולל ממש בשנה שעברה. האם היינו נותנים לשחורים להצביע במקרה כזה? לא יודע. כאשר תקפו אותנו היפנים, לא רק שלא נתנו ליפנים כאן להצביע, אלא שאספנו אותם במחנות".

וכל מילה נוספת פשוט מיותרת.