'אור חדש', מתי שריקי

משהו הולך לקרות עם מתי שריקי. זה עומד באוויר. התחושה הייתה שם כבר בסינגל הראשון, "אור חדש", ועכשיו, אחרי שאני מאזין לאלבום הבכורה 'אור חדש' בלופים, ברור לי ששריקי עושה את זה נכון.

רוק יהודי מקורי, אותנטי וכן חסר מאוד בז'אנר. היו בעבר כמה ניסיונות מעניינים, אבל גם יוצרים שבאופן יחסי נחשבים לאמני רוק, כמו עדי רן ואהוד בנאי, נוטים באופן מסוים גם לכיוון הפופ. אצל שריקי האוריינטציה הרוקיסטית חזקה במיוחד, וזה לבדו גורם לו להישמע ייחודי, ברמות שקשה למצוא כאן.

אבל מה שבעיקר כבש אותי הוא ששריקי עשה הכול כמו שצריך. הטקסטים שלו טובים ומקוריים, ההפקה של אבי טל (שעבד בעבר עם אודי דוידי ואהרון רזאל) פשוט חכמה, מגוונת ותפורה היטב למידות השירים, ויש גם עושר מוזיקלי שקשה לפספס. המנעד נע בין בלדות, שירי רוק מחוספסים, שירים קצביים עם חמת חלילים אירית, אלקטרוניקה ועוד.

בעולם שבו אלבומי מוזיקה יהודית של אמנים צעירים יוצאים ונבלעים תוך דקה וחצי בארכיון העצום של הז'אנר, נראה שאלבום הבכורה של מתי שריקי (שאגב, זכה בפרס אקו"ם. כעת מסתבר שלא בכדי) הולך להישאר. הוא אמנם זקוק למעט מזל, וגם למיתוג אישי קצת יותר משמעותי, אבל אין ספק שהכישרון ישנו (כולל בתחום הגרפיקה - שריקי עיצב את עטיפת האלבום ואת ממשק הטעימות המיוחד משירי האלבום, שאפשר למצוא ביוטיוב), ושההחלטות האמנותיות שלו נבונות. כן, כולל הסירוב הנחרץ ל‑The Voice, שאולי מנע ממנו קצת חשיפה זולה, אבל שם אותו במקום שהולם הרבה יותר את הפוטנציאל המוזיקלי שלו. והפוטנציאל, כפי שכבר הבנתם, הולך לעשות את שלו.