עצורי 'הפלס'
עצורי 'הפלס'צילום: אמיר לוי, פלאש 90

לא מרכינים ראש: בתגובה למעצרי 22 איש מתומכי הרב אוירבאך שנחשדו בסחיטת בכירים במשק לטובת פרסום בעיתון הבית, אמרו ב'הפלס' כי אין מדובר בהטרדות מאורגנות אלא ביוזמות מחאה של אנשים פרטיים.

"פעולות המחאה נעשו ביוזמה עצמית של ציבור צרכנים שחש עצמו נפגע מכניעתם של גופים מסחריים וממלכתיים ללחצים פסולים להפעלת 'חרם מודעות' על 'הפלס', שמהווה כלי הביטוי ומקור המידע היחידי שלהם. אוהדי העיתון פעלו באורח חוקי ותוך מימוש הזכות הצרכנית הבסיסית לקבלת יחס שווה ושירות הוגן, כשהם מביעים את מורת רוחם בפני גופים שנכנעו ללחצים שהופעלו עליהם להדיר את הפלס ממודעות המועברות לכל המדיה החרדית.

עוד האשימו את המשטרה המשרתת לטענתם את 'יתד נאמן'. "חרם המודעות המופעל על העיתון הושג באמצעים בלתי חוקיים ובעבר הוגשו תלונות במשטרה בגין איומים על מפרסמים בעיתון ועל פעולות גלויות וחשאיות מצד "יתד נאמן" נגד "הפלס" – והמשטרה לא עשתה דבר. גם חקירת נסיבות תקיפתו הפיזית ופציעתו של עורך "הפלס" ע"י שני צעירים חרדים שנשלחו ע"י גורמים חרדיים בכירים, לא טופלה כראוי ע"י המשטרה.

"דבר ידוע הוא בקרב העולם החרדי ועולם הפרסום למגזר החרדי כי גופים מתחרים ל"הפלס" מפעילים לחצים כבדים ואף איומים על גורמים וגופים המפרסמים בעיתון. מתחרים אלה אינם בוחלים בשום צעד בניסיון לחסל את "הפלס".

בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, נעצרו לפנות בוקר במבצע ארצי ומקיף 22 חשודים מכל רחבי הארץ, החשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'.