מאות נשים הגיעו לועידת פסגה של קבוצת הפייסבוק 'דתיות עסקיות מדברות'.

בשנים האחרונות הוקמו מאות עסקים חדשים של נשים מהמגזר הדתי בתחומים שונים, כאשר הענפים המרכזיים הם בתחום האופנה, הטקסטיל, עיצובים, סטיילנג תחומים בהם יש צורך בפתרונות ייחודיים עבור נשות המגזר הדתי שלא ניתן להחליפם ב-'מייד אין צ'ינה' או עלי אקספרס.

לפני כשנה הוקם 'המועדון העסקי לנשים עצמאיות' של אמונה, ששם לעצמו מטרה לכנס ולאחד את כל העצמאיות של המגזר, מהר מאד התברר שיש ביקוש אדיר למינגליג המשותף, לאפשרות לחלוק יחד את כל האתגרים העומדים בפני העצמאיות.

המועדון החל לקבל ביטוי וחיים משלו באמצעות קבוצת פייסבוק בשם 'דתיות עסקיות מדברות', בה מתקיימים דיונים שונים מתוך עולמן כגון האם ללבוש כיסוי ראש לפגישה עם לקוח או לוותר, עד כמה הבעל מעורב בנושאים העסקיים והכספיים, איך מצליחים לעמוד בנטל הכלכלי ואיך עוזרים לחברה שהעסק שלה נשרף. זאת לצד דיונים קלאסים, כגון מערכת היחסים עם המשפחה, הכסף, עם הלקוחות ועם עוצמה.

הכנס נערך בשיתוף פעולה עם תנועת 'אמונה' ועם 'מעוף' הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.

יסכה אופנהיים מייסדת קבוצת הפייסבוק 'דתיות עסקיות מדברות' ומנהלת המועדון העסקי לנשים עצמאיות, מרגישה שמדובר במהפכה של ממש. "לפני שלושה חודשים בדיוק פתחנו את קבוצת הפייסבוק ומה שקרה מאז - זה פשוט צונאמי אחד גדול שלא שיערנו בנפשנו שיבוא. מסתבר שלנו, לנשים העצמאיות יש צורך כל כך גדול, וצמא, ובדידות, ורצון להכרה פנימית, משפחתית וסביבתית, והתלבטויות דומות בסוגיות עסקיות, ניהוליות וכספיות שפשוט היה צריך להקים את השופר הזה, והקול פשוט נישא מעצמו, ובעוצמה רבה".

יו"ר תנועת אמונה, ליאורה מינקה, פתחה את הכנס ואמרה אנחנו מעניקים מסרים מבלבלים לבנותינו במערכת החינוך ובחברה הדתית, אנחנו לא מחנכים אותן "תהיי אשת עסקים" לאישה הדתית יש יותר דילמה בין המשפחה לקריירה כי המשפחות שלנו גדולות יותר, כן יש "חיה" כזו אשת עסקים דתית וזה ממש בסדר... במחקרים העוסקים ביזמות נשית ובעסקים קטנים של נשים נמצא כי השתייכות לארגוני נשות עסקים השפיעה חיובית על מדדי ביצוע עסקי, לכן נטלנו את הכפפה ופתחנו את המועדון העסקי.

דינה אברמסון עיתונאית המתמחה בתחום הרשתות החברתיות אמרה כי הקבוצות המגדריות בפייסבוק של הנשים הדתיות משנות לאט את פני המגזר, הן מאפשרות שיח פתוח ויצירת מנהיגות מובילות דעה שלעיתים מחליפות את הממסד הקלאסי ומייצרות דור חדש של נשים עצמאיות.

חלי יעקבס-וירט מנכ"לית ובעלים בחברת 'בינה יתרה' יזמת אינטרנט ובעלים בחברת 'תיראו טכנולוגיות' העבירה בכנס הרצאה שנקראה 'על כסף, אלוקים ונשים' היא ממנהלות הקבוצה ומעודדת את הנשים הדתיות לא להתבייש לדבר על כסף. "אלוקים נשים וכסף נפגשים רק באגדות, במציאות יש לשנות את הגישה מ'בעזרת ה'' פסיבי ל ' בואי ניתן לאלוהים מוטיבציה לעזור לנו' זה יקרה רק אחרי שנבנה מציאות עסקיות אקטיבית אז נצליח בעזרת השם ביג טיים".