לחקור. ח"כ א-סאנע
לחקור. ח"כ א-סאנעפלאש 90

פעילים ערבים בישראל הודיעו על כוונתם לארגון צעדה המונית שתצא מהנגב ביום שישי בבוקר (26 במרץ) ותסתיים בבית הנשיא בירושלים.

חבר הכנסת לשעבר, טלב אל-סאנע, העומד בראש וועדת ההכוונה העליונה של ערביי הנגב, אמר כי מטרת צעדה זו היא להפנות זרקור לעבר הסבל של תושבי הנגב הערביים, ובפרט התושבים המתגוררים בכפרים הבלתי מוכרים, אשר אין בהם שירותים בסיסיים דוגמת כבישים, חשמל, מים והרשויות הורסות באופן שיטתי את הבתים הנבנים בהם.

בראיון לעיתון חמאס "פלסטין" (25 במרץ) אמר סאנע, כי הצעדה תצא מכפר ואדי אל-נעם מדרום לבאר שבע, תעבור דרך כפר אל-עראקיב הבלתי מוכר, ומשם לחורשות בית גו'ברין, אבו גוש, עין ראפה, בית נקובה וביום הרביעי יגיעו הצועדים לירושלים. הוא הוסיף, כי הצעדה תתקיים תחת הסיסמה: "כן לבניה, לא להרס, כן להכרה, לא לגירוש".

העיתון "פלסטין" מסר עוד, כי בצעדה יטלו חלק חברי כנסת ערבים, ראשי רשויות מקומיות ומנהיגי הציבור הערבי בישראל. בתום הצעדה הם מתעתדים למסור לנשיא, ראובן ריבלין, מסמך הכולל את דרישות ערביי הנגב, ובכלל זה הדרישה להכיר בכפרים הבלתי מוכרים. כמו כן, מתוכננים צעדי מחאה נוספים, ובהם הפגנות ושביתת רעב.