פיס ארנה
פיס ארנהחזקי עזרא

פעולה להמרת דת היא פעולה המנוגדת לחוק בישראל. ממילא עולה כי פעילות מיסיון נוצרי המיועדת להעברת יהודים על דתם תהיה פעולה אסורה, אך האם באולם השייך לעיריית ירושלים צפוי להתקיים אירוע ענק שתכליתו המוצהרת היא המרת דתם של יהודים?

מדבריו של חבר מועצת העירייה, אריה קינג, עולה שהתשובה היא בהחלט חיובית.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר קינג כי במהלך חודש מאי הקרוב וכך גם באוגוסט הקרוב צפויים להתקיים שני אירועי ענק מהסוג הזה. לדבריו חומרת האירוע גדולה מאירועים נוצריים קודמים שכן אם בעבר האירועים היו מתרחשים באתרים פרטיים הרי שבמקרים המדוברים התכנון הוא לקיים אותם במתקן השייך לעירייה.

"עיריית ירושלים מחזיקה בנכס שנקרא 'ארנה'. במשך כמה שנים יש פעילות בירושלים של ארגונים שכשנכנסים לאתרים שלהם רואים שהעניין של המרת יהודים מדתם לא נסתר אצלם ולא מתקיים במחשכים. העניין גלוי על דפי האינטרנט שלהם ואם עד עכשיו האירועים שלהם היו בשטחים פרטיים, הפעם התכנית היא לקיים את האירוע ב'ארנה' של העירייה".

קינג מספר על הקמתו בימים אלה של גוף המאגד אישים וארגונים יהודים המבקשים להתריע מהשפעת המיסיון הנוצרי בישראל בכלל ובירושלים בפרט. הרעיון להקמתו של הגוף ששם לו למטרה לעקוב אחר אירועים ולהתריע מפניהם החל לאחר חג הסוכות האחרון. "בחג הסוכות האחרון היה אירוע נוצרי גדול מאוד שבו השתתפו חיילים בוגרי צוק איתן", מזכיר קינג. "על רקע העניין ההוא קיבלתי הרבה פניות מארגונים בארץ ובעולם לפקוח עיין על התנהלות עיריית ירושלים מול הארגונים הנוצריים. כעת יש צוות מעקב עירוני שאליו אנחנו מתכוונים לגייס גם את רבני העיר, הרב עמאר והרב שטרן. גילינו שבאולם 'ארנה' ששייך לעיריית ירושלים עומד להיות אירוע שידונו בו על חשיבות הפעילות הנוצרית בקרב יהודים בירושלים".

ממשיך קינג ומספר כי מהפרסומים האינטרנטיים של מארגני האירוע עולה כי מדובר ב"כינוס של מיסיונרים מכל העולם שתפקידם להעביר אחרים על דתם ולקרב אותם אליהם. הם מגיעים כדי לדון בסוגיות חשובות, בין השאר מעמד הנצרות בקרב היהודים וחשיבות הפעילות הנוצרית בקרב היהודים בירושלים. האולם יכול להכיל 12,000 איש ויגיעו אליו אלפים ואולי רבבות מהארץ ומחו"ל", מתריע קינג שפנה ליועץ המשפטי של העירייה על מנת לבחון את חוקיות האירוע וחוקיות המעורבות המוניציפלית בו.

"כל פעילות כזו היא פעילות אסורה ולכן אני לא רואה מקום לכך שעיריית ירושלים תיתן לגוף שזו מטרתו אפשרות לפעול", הוא אומר ומוסיף כי "אין צל צילו של ספק לגבי המטרה של האירוע. זה מופיע בכל הפרסומים שלהם ובדבריהם של המשתתפים שאומרים שזו משימתם. לגבי מה יגידו באירוע, על זה ניתן ללמוד מהכותרות למושבים השונים. הם הולכים לדבר על חשיבות הפעילות הנוצרית בקרב יהודים בירושלים".

בהקשר זה מזכיר קינג כי "לפני חודש הצעתי הצעה לסדר בעיריית ירושלים, בלי לדעת על האירוע הזה, הצעה לסדר שמטרתה שהעירייה תגדיר שכל אירוע של ארגון נוצרי במוסד של העירייה יחייב אישור של הרבנים הראשיים לירושלים. לצערי הרב כל חברי המועצה וראש העיר לא הבינו את חשיבות הדבר וההצעה לא עברה".

באשר לאירוע המתקרב הוא מספר: "פניתי ליועץ המשפטי של העירייה לבחון את האפשרות לבטל את האירוע. גם אם יש נזק כלכלי הוא עדיף מנזק רוחני, מעבר לכך שיכול להיות גם איסור פלילי אם יחולקו חומרים מסוימים".

על הגוף החדש שהושק השבוע למעקב אחר הפעילות הנוצרית בירושלים מספר קינג כי לשם כך חברו ארגונים כמו 'יד לאחים' לצד אישים כחברת מועצת העיר בעבר מינה פנטון, הרב דניאל עשור, הרב ברוך אפרתי ואחרים "כולם מבינים שצריך לאחד כוחות כי לפנינו כוח עצום עם הרבה כסף שמצליח לעוור פוליטיקאים ורבנים גדולים מאוד".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לטענותיו של קינג כי "פנייתו של אריה קינג תיבחן בלשכה המשפטית".