"על הדרך" לאיילים ולמים החמים

פסוקי ספר יהושע ומשפטי הגמרא, הביאו אותנו לעלות צפונה, כדי לתור אחר המקום עליו נאמר במסכת שבת שהיהודים רחצו בחמת גדר גם בפסח ובשבת. כך עולה מהתלמוד: "רוחצים במי גדר, במי חמתן, במי עיסא ובמי טבריא, אבל לא בים הגדול ולא בימי משרה ולא בימה של סדום" (תלמוד בבלי, מסכת שבת, ק"ט ע"א).

בספר יהושע מדובר על ערי המבצר וְעָרֵי, מִבְצָר הַצִּדִּים צֵר, וְחַמַּת רַקַּת וְכִנָּרֶת"

פרק נוסף בחייה של חמת אנו מוצאים בגמרא בירושלמי :"אתייא דרבי בא בר חנה כרבי חנינא דמר ר' חנינא עולין היינו עם רבי לחמת גדר והיה אומר לנו בחרו לכם חלקי אבנים ואתם מותרין לטלטלן למחר." (ובתרגום: עולים היינו עם רבי לחמת גדר והיה אומר לנו בחרו לכם חלקי אבנים ואתם מותרים לטלטלן למחר) ( ירושלמי, מסכת שבת, פרק ד', הלכה ב':). ואף ר' שמואל בר נתן בשם ר' חמא בר חנינה: אני ואבא עלינו לחמת גדר. (תלמוד ירושלמי, מסכת שבת).

אחרי כאלו המלצות שלא נעלה צפונה?

דרך נוף קסומה, המשקיפה על עבר הירדן ומורדות הגולן מובילה אותנו בין גדרות תיל לפריחת הרותם עד לבקעה בה ממוקם האתר.

חניה מרווחת ( הכל כאן למען הדיוק בשפע.. בריכות המים, חוות התנינים הענקית, מרחבי הדשא, המסעדה הגדולה ( אלף איש ביום ) ואפילו המים החמים שלא נרגעים לרגע.

אם אתם אורחי הספא וליג', נהג מיוחד יכניס אתכם פנימה רכובים על גבי קלנועית המהלכת בין שבילי המתחם ( הכל כאן ענק כבר אמרנו) .

האתר, שייך לארבעה מקיבוצי רמת הגולן - מבוא חמה, כפר חרוב, אפיק ומיצר והוא משתרע על שטח של כ–150 דונם ומנהלו בשנה האחרונה שרון עשה בו מהפיכה של ממש. במקום, מתקני מים, מרחצאות חמים, מלון ומרכז לספא, חוות גידול תנינים, פינות חי וכן 3 מסעדות כשרות.

באתר כמה ברכות מים. אחת מרכזית מתחת השמש, אחת מקורה ושתים נוספות בספא. סביב הבריכות מיטות וכיסאות ג'קוזי לעיסוי חלקי הגוף, תותחי מים לשחרור הצוואר, הכתפיים והגב, בריכת בועות ומפל ענק להרפיית הגוף. מקובל לא לטבול במים החמים יותר מ-15 דקות.

רחצה נפרדת- גולת הכותרת

גולת הכותרת לציבור הדתי – שעות נפרדות בימים ראשון וחמישי לגברים ובימי ראשון לנשים. מאות מתרחצים מגיעים בשעת ערב ולילה לאתר ובמשך מספר שעות המקום הופך לאתר חרדי.אפילו קגיל ירושלמי וצ'ולנט מהביל ממסעדת מנדיס בצפת מוסיפים טעם וריח לאוירה. הכל נקי, מסודר ונעים למראה. הלבנה מעל , בחוץ באויר 7-8 מעלות ובמים בין 37-42 מעלות. לא להחמיץ.

אחרי המים נהיים רעבים כידוע ושלוש מסעדות כשרות נותנות כאן שרות.

בלו בר( החלבית) בתוך מתחם הספא ויליג, המחבת ומסעדת בשרים (סיאם).מסעדת המחבת שהיא מסעדה ישראלית-מזרחית משובחת. מגוון ארוחות ומטעמים: דגים טריים מהבריכות האורגניות הסמוכות לחמת גדר, מבחר בשרים משובחים, סלטים טריים ומרקים ובשרים הממוקמת מעל שפת הברכות הגדולות. בשעות הערב, מספקת מסעדת בשרים תפריט עשיר בבשרים, מרקים וקינוחים. לשבת בתוך מבנה זכוכית, מתחתיך אמת וברכת המים חוויה.

מלון ספא וילג'

קומפלקס מפואר המשלב 29 סוויטות מהודרות ומאובזרות לאירוח מפנק וסוויטה נשיאותית מפוארת המעוצבת באופן מיוחד. הסוויטות, מוקמות סביב מרכז הספא, טובלות בנוף וירק. בכל סוויטה בריכת ג`קוזי, פינת ישיבה מפנקת, בקבוק יין, פינת תה/קפה במגוון טעמים, מיני-בר חופשי, כספת טלוויזיה רב-ערוצית ועיצוב חדשני ונינוח. פרטיות מושלמת. הכניסה לספא ווילג` מגיל 16 ומעלה.

למלון ולמסעדות כשרות של רבנות עמק הירדן.

בחוות התנינים של חמת גדר יש הרבה מעבר לתנינים, שהם האטרקציה העיקרית באתר - מופעי תוכים, פינת חי וליטוף וחי בר קטן של בעלי חיים מארץ ישראל.

כאן, נמצאת חוות התנינים הגדולה בישראל שחיים בה למעלה מ-250 תנינים מסוגים שונים - אפשר לטייל בשבילי החווה, לצפות בתנינים ובבעלי חיים נוספים, לבלות בפארק המים שבמקום, לצפות בתוכים,( כל שעתיים מאחת עשרה בבוקר מופע- אפילו אם יש רק משפחה אחת), או לטייל בין שרידי המרחצאות הרומיים שבפארק ובמתחם הטרופי.לבירורים 6393*

אל הקור בתיירות במושב אודם

נסיעה בכבישים היפים והמפותלים של הרמה ( סעו במשנה זהירות) מובילה אותנו למושב אודם. הצבע האדום שעל שמו ניתן שם המושב בולט בשטח.

בכניסה למושב "יקב אודם", יקב כשר המפיק את יינותיו מפרי המקום. הליכה רגלית קצרה למתחם נוסף בישוב אודם ואנו ביער האיילים. מאמיתי משה אנו למדים פרק נכבד על האיילים הנקודים ובעיקר על קרני האיל ושאר הקרניים "יש לנו ביער את כל סוגי הקרניים בעולם. משפחה שתאמר לי סוג קרן שאין ברשותי תקבל את קרני האייל הגדולות ביותר" הוא מספר. נסו. אולי תצליחו. אנחנו לא הפלנו אותו בקרן.

אבל זה לא הכל. כדי לתת נוך למקום יוצאים לטיול ברכבי מיול בתוך היער המשולט, קופצים בטרמפולינה, עולים עד למגלשת האבובים ומקנחים באומגה. חוויה לכל המשפחה.

אמיתי גם יודע להפריך כמה אמירות "אומרים: "שם את כספו על קרן הצבי". זה כלל אינו נכון. הצבי אינו משיל את קרניו כפי שאולי חשבו חלק מהחוקרים. דווקא בעלי חיים אחרים עושים זאת" הוא מלמדינו.

כל הסיור במקום מודרך וכבר שנכנסים בשער מתלווה אליך מדריך המסביר היטב את כל צפונות האזור. 050-8723920