רק ממשלה של הימין
רק ממשלה של הימיןצילום: חזקי עזרא

ככל שנפתלי בנט מעמיק את היכרותו עם בנימין נתניהו כך הוא מגלה עד כמה הוא לא מכיר אותו.

שוב ושוב הוא נופל למלכודת הדבש שנתניהו טומן לו, שוב ושוב הוא מוצא עצמו מנושל מנכסיו, מנכסי המחנה הלאומי, ברגעי האמת. כאשר יגורתי – בא לי, אומר הבוקר נפתלי בנט לעצמו ואין לאל ידו לעשות מאומה מלבד לדבר בשבח הישיבה האופוזיציה.

וזה עצוב. עצוב שיושב כאן קיסר שקיבל מהחלק הימני בעם את המנדט וכעת העם הזה צופה בהשלכתו לאופוזיציה. זה עצוב שנתניהו קיבל את אימונם של שלושים מנדטים בעם, כאלה שעזבו את הבית היהודי יממה לפני הבחירות ורצו להציל את שלטון הימין, והיום מקבלים סנוקרת בפרצוף בדמות חתירה לכינון ממשלת שמאל.

כי אין שום דרך אחרת להסביר כיצד קורה שראש הממשלה נתניהו מחלק את עור הצבי בין השותפים הקואליציוניים בפגישותיו השקטות ביממות האחרונות ועם נפתלי בנט הוא מתקשקש על קווי יסוד מדומים ועל שיתופי פעולה שאינם קיימים.

איך יכול להיות שהשותף המרכזי שנתניהו התפאר בו במשך שלושה חודשים, עשה קמפיין על האחדות המלבלבת עם הבית היהודי, הבטיח לבוחריו שהנה לראשונה תקום כאן הנהגה שפויה שלא תתנצל – הוא שוב עושה פרסה וחוזר לרצות את ממשל אובמה ומנהיגי אירופה בדמות קריצה לבוז'י וציפי.

נכון, המקרה של משה כחלון טוב יותר: איתו הוא מדבר, מנהל מגעים, מפזר הבטחות. שני מנדטים ויכולת תמרון ולוליינות עם ממשלת שמאל בכל זאת עושים את ההבדל בין כולנו לבית היהודי. אבל גם עמו משחק נתניהו משחק מכוער ונותן לו להבין שבסופו של יום יש כאן קיסר אחד וכל השאר נתינים שווים. שווים כשהם קטנים, שקטים, ממושמעים ומחוברים.    

ואולי השמאל צודק. נתניהו פשוט מנותק. הקיסר נפל על הראש. מבחינתו, הכלב עשה את שלו הכלב יכול ללכת הביתה. האם בשלב כל כך מוקדם מחנה הימין יידרש לעשיית חשבון נפש בגין הכתרת נתניהו?