אלקין: זה המקום ליישב את המחלוקות

יו״ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, התייחס הבוקר (חמישי) בפתיחת ישיבת המשא ומתן עם סיעת הבית היהודי, לדיווחים השונים בתקשורת על הנעשה במשא ומתן.

"אנחנו בישיבה הראשונה של המשא ומתן הקואליציוני שהחל היום. אנחנו מתנהלים בדיוק כפי שהבטיח ראש הממשלה: הבטחנו שהטלפון הראשון יהיה למרים פרץ והטלפון השני לנפתלי בנט וכך היה. הבטחנו במערכת הבחירות שכחלון יהיה שר האוצר ואמרנו לו את זה מיד אחרי", אמר אלקין.

אלקין הוסיף, כי "אנחנו פותחים את המשא ומתן באופן טבעי עם השותפים הטבעיים. ישראל זקוקה לממשלה יציבה כמה שיותר מהר. ננהל משא ומתן מהר ככל האפשר".

"ברור שיהיו חילוקי דעות ובחדר הזה נמצא פתרונות ברוח טובה", הדגיש אלקין, והתצייחס לביטול פגישת המו"מ עם 'כולנו', "אנחנו מצטערים על הביטול הבוקר. כפי שאמרתי, זה טבעי שיכולות להיות דרישות ודרישות סותרות. המקום למצוא פתרון זה החדר הזה, אני לא מכיר שום דבר אחר. לכן אני מקווה שכמה שיותר מהר נחזור למשא ומתן".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר הבוקר, כי מפלגתו תהיה מוכנה לשבת באופוזיציה, אם נתניהו יצרף את המחנה הציוני לממשלה.

"לצערי, נראה כי רה"מ מתכנן להכניס את בוז'י/ציפי, ולכן מדלג עלינו. הוא גם חזר בו מאמירתו שלא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית, ובכלל מתנער מכלל התחייבויותיו הלאומיות", כתב בנט בתגובה לדברים שכתב אחד מעוקביו בפייסבוק, אשר הפציר בו להיכנס לממשלה.

"מהאופוזיציה נוכל לשרת את עם ישראל בצורה שתשפיע לא-פחות על מדיניות הממשלה. לפעמים דווקא מבחוץ, בהעמדת עמדות ברורות, ואלטרנטיבה ברורה, ההשפעה המעשית על הממשלה גדולה יותר", הוסיף בנט.