מטוס ג'רמנווינגס
מטוס ג'רמנווינגסצילום: רויטרס

התביעה בצרפת מעריכה כי טייס המשנה של המטוס הגרמני שהתרסק בהרי האלפים גרם למטוס להתרסק בכוונה תחילה.

נציג התביעה אמר במסיבת עיתונאים שנערכה היום (חמישי) במרסיי כי טייס המשנה היה בחיים ונותר לבדו בתא הטייס עד להתרסקות.

חברת התעופה לופטהאנזה, בעלת חברת "ג'רמן ווינגס" הודיעה כי טייס המשנה שככל הנראה ריסק את המטוס הוא אנדראס לוביץ, אזרח גרמניה בן 28. על פי הערכות, לוביץ ריסק את המטוס בכוונה, בזמן שנעל את הטייס הראשי מחוץ לתא הטייס. 

עם זאת, התובע ברייס רובין סירב לאשר כי מדובר בהתאבדות מכוונת, אך ממצאי החקירה תומכים בתיאוריה זו. "אין שום מידע על קשר שלו לארגון טרור, אני לא קורא לזה התאבדות אבל זו שאלה שחשוב לשאול", הדגיש התובע, "על סמך המידע אני יכול להגיד לכם שזו פעולה מכוונת - לא הייתה לו סיבה לעשות זאת". 

לדבריו, לא היה נראה שהטייס המשנה לא חש בטוב "הוא נשם באופן נורמלי - לא כמו מישהו שקיבל שבץ". 

הבוקר דיווח העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי אחד הטייסים במטוס האיירבוס A320 הגרמני של חברת "ג'רמן ווינגס" נותר נעול מחוץ לתא הטייס (קוקפיט). על פי העיתון, הטייס יצא מהקוקפיט דקות לפני שהמטוס החל לאבד גובה ובסופו של דבר התרסק.

"הטייס דפק על הדלת ולא נענה בתשובה. הוא היכה על הדלת בחוזקה, ועדיין לא הייתה תשובה", סיפר לעיתון האמריקני גורם המעורב בחקירת התרסקות המטוס בהתבסס על הקופסה השחורה שנמצאה ובה תיעוד השיחות בתוך תא הטייס. הוא הוסיף: "אפשר היה לשמוע איך הוא מנסה לפרוץ את הדלת". הגורם הבכיר אמר כי תחילה השיחה בין הטייסים הייתה מאוד רגועה, אך אז נשמע כי אחד הטייסים יצא מהקוקפיט ולא הצליח להיכנס שוב.

טיסה 9525 שהמריאה מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה התרסקה אחרי שבמשך שמונה דקות היא צללה ואיבדה גובה. בין 144 הנוסעים היו 72 אזרחים גרמנים, בהם 16 נערים ששבו מטיול לחילופי תלמידים בברצלונה.

61 נוסעים נוספים היו ספרדים. בין ההרוגים הנוספים היו שלושה בריטים, שלושה אמריקנים ושני עיתונאים איראנים, כמו גם הישראלי אייל באום, שהתגורר בברצלונה.