ישיבת המו"מ
ישיבת המו"מצילום: חזקי עזרא
חבר הכנסת זאב אלקין, חבר בצוות המשא ומתן של הליכוד, סיפר אחר הצהריים (חמישי) על הדרישות שהציגו אנשי "הבית היהודי" בפגישה עמם, וציין כי הן עולות מיליארדים, כלשונו.

"הפגישה הייתה באווירה טובה והוצגו לנו הרבה דרישות, כ-39 דרישות עם הרבה מאוד עלויות תקציביות של מיליארדים, אבל כך נהוג בתחילת מו"מ ואני בטוח שבהמשך השיחות ברוח הטובה שתמשיך כפי שהייתה בפגישה, נדע להתקדם מולם'', אמר אלקין.

לדבריו, הפגישה לא עסקה בחלוקת התיקים בממשלה הבאה אלא בדרישות תקציביות, תכניות ומדיניות הממשלה. "נגיע גם לנושאי התיקים. אני מקווה שכל השותפים מבינים שהליכוד קיבל 30 מנדטים וזו אמירה ברורה מאוד של הבוחר, שתצטרך לבוא לידי ביטוי.

חבר הכנסת יריב לוין, החבר גם הוא בצוות המו"מ של הליכוד, אמר כי ביומו הראשון של הדיונים, טבעי שתהיינה דרישות מרובות מצד המפלגות. ''אני חושב שבסך הכל השיחה עם נציגי 'הבית היהודי' הייתה טובה ופרודוקטיבית וכך אנחנו משוכנעים שיהיה גם בהמשך היום.

''פנינו להמשיך את המשא ומתן מתוך כבוד לשותפות הקואליציוניות ואנחנו מצפים לאחריות, לריאליזם ולהגעה להבנות עד כמה שניתן בזמן קצר'', הוסיף ח"כ לוין.

עו"ד דוד שמרון הוסיף, ''אני מקווה שבהמשך היום הזה יישא אופי דומה, שכן בסופו של דבר צריך להקים קואליציה שתדע להתנהל באופן קוהרנטי תוך שמיעת הצדדים השונים והגעה להסדר. זה מה שצריך לקרות בחדר משא ומתן, אנשים צריכים לבוא אל החדר ולהביע בו את דרישותיהם, לברר חילוקי דעות, ולנסות ולגשר על פני הדברים.

שמרון הדגיש כי דרישות "הבית היהודי" לא הפתיעו אותם. ''הם עצמם הבינו שהדרישות האלה הם על הצד הגבוה ואנחנו נדע ללמוד את הדרישות, להתמודד איתן, לאתר בתוכן את הנושאים שבהם אפשר למצוא מכנה משותף על מנת להקים קואליציה יציבה. תהיינה דרישות סותרות לגבי משרד הדתות.

''יש לנו מספר רעיונות ואנחנו ננסה ללבן אותן על יסוד מה ששמענו ומה שנשמע ונציע פתרון שאני מאמין שיוכל להיות מקובל על כולם", הדגיש עו"ד שמרון.

אורבך: סירבנו לעסוק בנושא התיקים

בתום פגישת המשא ומתן אמר מנכ"ל ''הבית היהודי'', ניר אורבך, החבר בצוות המו"מ של המפלגה,כי ''זה לא סוד שהתחושה בימים האחרונים מהתנהלות הליכוד לא פשוטה''.

לדבריו, "בניגוד לכל השמועות בימים האחרונים-סירבנו לעסוק היום בנושא התיקים והנושא לא יעלה עד שיסתיים הדיון בנושאים העקרוניים לנו. הבסיס לדברים פשוט: העם בישראל הלך למשאל עם על דרך והדרך הלאומית של הבית היהודי והליכוד ניצחה בגדול".

"קווי היסוד של הממשלה חייבים לייצג את הדרך שבחר העם", הדגיש אורבך, "בין השאר ביקשנו את העברת חוק העמותות שיגן על חיילי צה"ל, תכנית אסטרטגית לחיזוק הצפון, העלאת שכר חיילי החובה בשנה השלישית ודברים נוספים".

"מכל מקום שנהיה-מהקואליציה או מהאופוזיציה נשמור על הדרך הלאומית של מדינת ישראל ונעמוד על עקרונותינו כפי שהציבור שיקף בהצבעה לנו ולליכוד", הוסיף.