עם מי ילך נתניהו? שקד ובנט
עם מי ילך נתניהו? שקד ובנטצילום: הדס פרוש. פלאש 90

המו"מ תקוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת הבית היהודי השר נפתלי בנט נפגשו הערב (חמישי) בירושלים.

גורם המעורה בפרטי הפגישה סיפר לערוץ 7 כי לא חלה כל התקדמות במשא ומתן בין המפלגות, ובניגוד לפגישות שקיים נתניהו עם ראשי המפלגות, יו"ר הליכוד לא שוחח עם יו"ר הבית היהודי על הרכב הממשלה הבאה.

בבית היהודי זועמים על ראש הממשלה נתניהו שלא עומד בהבטחתו להעניק לבית היהודי את אחד משלושת התיקים הבכירים. מוקדם יותר היום כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו כי ''ראש הממשלה מתכנן להכניס את בוז'י/ציפי, ולכן מדלג עלינו. הוא גם חזר בו מאמירתו שלא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית, ובכלל מתנער מכלל התחייבויותיו הלאומיות".

"מהאופוזיציה נוכל לשרת את עם ישראל בצורה שתשפיע לא-פחות על מדיניות הממשלה. לפעמים דווקא מבחוץ, בהעמדת עמדות ברורות, ואלטרנטיבה ברורה, ההשפעה המעשית על הממשלה גדולה יותר", הוסיף בנט.

כעבור זמן קצר הגיב נתניהו לדברי בנט בפייסבוק, וכתב ''אני רואה בבית היהודי נדבך חשוב ומרכזי ושותף אמיתי לדרך בממשלת ליכוד לאומית, יציבה וחזקה בהנהגתי''.

ישראל ביתנו

מוקדם יותר הערב נפגשו בכנסת נציגי המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד עם צוות המשא ומתן של מפלגת ישראל ביתנו. 

ח"כ זאב אלקין מהליכוד אמר לאחר מכן כי שתי מפלגות יודעות לעבוד ביחד. "הייתה אווירה חברית. יש כמה נושאים שעלו. חלקם אנחנו רואים באותה עין וחלקם דורשים בדיקה ולימוד, כולל בדיקה משפטית". בנוגע לדרישת ''ישראל ביתנו'' לחוקק חוק עונש מוות למחבלים אמר אלקין כי בשלב זה עדיין מוקדם לדעת אם יהיה סעיף בהסכם הקואליציוני שיעסוק בנושא.

חבר הכנסת רוברט אילוב (ישראל ביתנו) הבהיר כי הפגישה לא עסקה בחלוקת התיקים בממשלה הבאה. "אנחנו עובדים הרבה זמן והענייניות תבוא לידי ביטוי בימים הקרובים ונגיע להסכמות", אמר אילטוב.