השר אריאל, שקד ומגל בכניסה לבית הנשיא
השר אריאל, שקד ומגל בכניסה לבית הנשיאצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת המיועד ינון מגל (הבית היהודי) מתח הבוקר (שישי) ביקורת על הליכוד וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעדיף להקים ממשלה עם "המחנה הציוני", בניגוד להבטחותיו טרם הבחירות.

"אני חושב שיש פה ספין מהיום הראשון של המשא ומתן", אמר מגל בראיון לרשת ב'. ''ראש הממשלה באמת התקשר ראשון לנפתלי בנט אבל מאז המשא ומתן מתנהל בעצלתיים. ראש הממשלה נפגש עם נפתלי בנט כבר פעמיים ולא הציע לו שום דבר".

לדבריו אין מדובר בדיון על חלוקת תיקים אלא על מהות. ''הצגנו את דרישותינו בנוגע לקווי יסוד אבל המשא ומתן מתנהל לאט ואין שום הצעות רציניות".

מגל דחה בתוקף את הדיווחים לפיהם תיק החינוך הוצע לבית היהודי. "לא הציעו כלום. יש ספין דרך 'ישראל היום' שכביכול הוצע תיק החינוך ויש לחצים בתוך המגזר שרוצים את תיק החינוך. עורבא פרח. אין כלום. לא הציעו כלום.

"מנסים למרוח את זה ולדעתי רוצים להביא את 'הבית היהודי' שהוא יגיד שהוא לא יכול להיכנס לקואליציה אחרי שהשפילו אותו ואז ראש הממשלה יגיד שאין ברירה - חייבים לממשלת אחדות''.

מגל האשים כי בליכוד לא עומדים בהתחייבויות. "רוצים להפוך את הבית היהודי לשותף זוטר אבל זה בסדר, נהיה באופוזיציה ונהיה אלטרנטיבה ימנית אמיתית למדיניות של ראש הממשלה".

חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד), חבר צוות המשא ומתן, טען ברשת ב' כי ראש הממשלה לא רק הבטיח ממשלה לאומית אלא זה בדיוק מה שעושה צוות המשא ומתן. ''לטעמי אפשר להקים אותה גם בזמן קצר וזה מצריך הבנה שכל שותף זכאי לחלקו אבל לא יכול לדרוש את הכל. נדמה לי שההבנה הזו לא חלחלה לחלוטין".

הוא חזר על דברי נתניהו ולפיהם "הבית היהודי" תהיה שותפה מרכזית בקואליציה העתידית. "הפערים ניתנים לגישור, צריך לנהל משא ומתן ואני אומר שוב - אנחנו רוצים להקים קואליציה כמה שיותר מהר, קואליציה של המחנה הלאומי והבית היהודי כציר חשוב בתוך הקואליציה הזו".