הנציגים החרדיים בעיריית אשדוד זועמים על כך שמנהלי מתחם הקניות הענק 'ביג פאשן' שהוקם בסוף השבוע האחרון הפרו את הסטטוס קוו ואפשרו למרבית בעלי החנויות לפתוח שעריהם בשבת.

יו"ר וועדת הכספים בעירייה, חבר המועצה אפרים וובר, אומר בשיחה עם ערוץ 7 כי מדובר בכאב גדול על חילול השבת. "מלבד חילול השבת מפרים בעלי החנויות ברגל גסה את חוק העזר העירוני ופוגעים באלה הבוחרים לשמור את קדושת השבת".

עוד הוסיף כי נציגי יהדות התורה קבעו להיפגש עם ראש העיר ד"ר לסרי כדי להעמידו על חומרת העניין.  

"זימנו פגישה אצל ראש העיר להביע מחאתנו ולהעמידו על חומרת העניין בתקוה שיאכוף את חוק העזר העירוני נגד מפרי החוק המנסים להעשיר עצמם על חשבון קדושת השבת ופוגעים על הדרך בסחר ההגון שהתנהל עד עתה בעיר כשהם יוצרים אי שוויון נגד אלו שבוחרים לכבד השבת ואת החוק. כולי תקווה שראש העיר אכן יתעשת ויפעל למיגור התופעה בהקדם האפשרי".

במהלך השבת האחרונה הקדישו רבני העיר את דרשת 'שבת הגדול' לחילול השבת הגדול בעיר ומחו על הפגיעה בקדושת השבת. "אין לקנות בקניון הרומס את כבוד השבת", אמרו והבהירו כי לא יסכימו בשום אופן למצב שבו ימשיך הקניון להיות פתוח בשבת, מה שעשוי לגרום לתגובת שרשרת שבה יפתחו חנויות נוספות בעיר.

ממרכז ביג נמסר כי "מרכז הקניות ביג אינו מכתיב פתיחה בשבת ומאפשר לכל שוכר ושוכר להחליט על דרך עבודתו. למיטב ידיעתנו באשדוד קיים מרכז קניות גדול אשר גם בו קיימים עסקים הפועלים בשבתות.

למיטב ידיעתנו קיבל מרכז זה את ברכת הרבנים מהטעם הפשוט שאין להעניש את העסקים ששומרים על קדושת השבת ולכן יש להבדיל בין עסק לעסק ולא להאשים את המרכז עצמו שמהווה רק אכסניה לשוכרים שפועלים כל אחד על פי מצפונו.
אגב חוק העזר מאפשר פתיחה של עסקי מזון ולכן לא יוכל המרכז למנוע פעילות. ביג איננה הכתובת לטענות אלו וכל עוד קיים מרכז אחר שבו קיימת פעילות בשבת הכתובת היא בוודאי לא בעלי המרכז".