הלם. זו התחושה שמשותפת לכלל אוהדי הכדורסל הישראלי עם ההודעה כי אורי שלף, מנהלה של קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב, הלך היום לעולמו והוא רק בן 43.

אורי הוא אחיו של קפטן מכבי ת"א ונבחרת ישראל לשעבר בכדורסל, גור שלף ובנו של עמי שלף שבעצמו היה שחקן נבחרת ישראל והפועל תל אביב. אורי השאיר אחריו אישה ושני ילדים.

בהודעה שפרסמה קבוצת הכדורסל האדומה מתל אביב נכתב: "מועדון הכדורסל של הפועל תל אביב המום, דואב וכואב עם היוודע הידיעה הנוראית על מותו הפתאומי של אורי שלף, מנהלה המקצועי של הקבוצה, אשר נפטר הבוקר מדום לב.

אורי, אשר שיחק בשנות ה-90 בהפועל תל אביב, היה ממייסדי עמותת הפועל אוסישקין לאחר הריסת האולם, אימן בהתנדבות את הקבוצה בשנתיים הראשונות לאחר הקמתה מחדש, ובשש השנים האחרונות כיהן כמנהל מקצועי ומנהל הקבוצה. אורי נחשב לאחד מהאנשים המזוהים ביותר עם הפועל תל אביב ואחד מהאחראים הראשיים לחזרתה של הפועל לקדמת הבמה של הכדורסל בישראל". 

"זהו רגע קשה מאוד עבור כל קהילת הפועל תל אביב, אין ספק שמשהו בקבוצה נשבר ולא ישוב להיות עוד כקדמותו. אורי היה ה"אבא" של השחקנים ותמיד היה שם עבורם ובשבילם. הפועל תל אביב מבקשת להשתתף בצער המשפחה ותפעל להנציח את זכרו של אורי כפי שהיה ראוי לו.  אורי הותיר אחריו את אשתו תמר וילדיו גלי וניב. יהי זכרו ברוך".

אורי אמנם היה מזוהה עד מאוד עם מועדון הכדורסל של הפועל האדומה, אך גם היריבים הצהובים מהצד השני של תל אביב קיבלו בהלם את הבשורה על מותו הפתאומי של האיש שאחראי להצלחת הקבוצה האדומה ועלייתה לליגת העל לאחר שקמה מחדש על ידי אורי וחבריו, האוהדים המושבעים של המועדון בעונת 2007/8.

ממכבי תל אביב נמסר: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב משתתף בצערה הכבד מנשוא של משפחת שלף במותו הפתאומי של אורי שלף ז״ל בדמי ימיו. אורי, שחקן עבר ומנהלה המקצועי של הפועל ת״א בשנים האחרונות, היה איש כדורסל יקר ומוכשר בכל רמ״ח אבריו, כמו כל משפחתו, וזהו יום קשה ועצוב מאוד לספורט ולכדורסל הישראלי".

"משפחת שלף היא משפחה אמיתית של כדורסל. בין משפחת שלף למכבי ת״א נרקמו יחסי ספורט מיוחדים עוד מימי האב עמי שלף ז״ל, מראשי ענף הכדורסל, וכמובן דרך בנו גור שלף, קפטן מכבי תל אביב ומנהל הקבוצה במשך שנים רבות. אחותם של אורי וגור, אלה, נשואה לאורן אהרוני, מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער במכבי ת״א. תנחומינו הכנים למשפחה. יהי זכרו ברוך".

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי סיפר כי על אף שאורי ז"ל היה יריב ישיר על התואר של הקבוצה הטובה בעיר הוא היה "איש ישר והגון". 

בעונתו הראשונה עם הפועל אוסישקין שברבות הימים חזרה לשמה המקורי, הפועל ת"א, עמד שלף האדום על הקווים כמאמן הקבוצה והוליך אותה לעונה שלמה ללא אף הפסד. עונה לאחר מכן שוב הוביל שלף את האדומים לעליית ליגה שניה ברציפות תוך שהוא זוכה בדאבל ליגה א', ועונה לאחר מכן כבר שימש כמנהל המקצועי של הקבוצה עת שהעפילה לראשונה בתולדותיה לליגת העל הבכירה, עליה שהפכה להיסטוריה של ממש כשהייתה זו למעשה קבוצת האוהדים המקצוענית הראשונה בישראל שמראה לכל השאר כי בהתנהלות נכונה ומקצועית אפשר לעשות הישגים יפים.

אחת האמירות שמזוהות יותר מכל עם שלף הייתה ב-2013 כאשר אמר לאתר one "עדיף לנצח בדרבי את מכבי מאשר להעפיל אל הפיינל פור". 

בעקבות האבל הכבד, הודיעה מנהלת הליגה על דחיית משחקה של הפועל ת"א מול מכבי אשדוד שאמור היה להתקיים מחר, ליום חמישי.