ניצב שחם.
ניצב שחם.פלאש 90

ניצב בדימוס ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, יעיד הבוקר (שני) במסגרת משפטו. שחם מואשם בביצוע עבירות מין והפרת אמונים בעקבות יחסים מיניים שניהל בזמן כהונתו עם מספר שוטרות.

זו תהיה הפעם הראשונה בה ימסור שחם את גרסתו לאירועים באופן פומבי ורשמי, ועל כן מעוררת העדות עניין רב בקרב רבים במשטרה.נזכיר כי לשחם הוצעה עסקת טיעון, אולם הוא סירב והחליט להתמודד באופן חזיתי עם הטענות נגדו בבית המשפט.

נזכיר כי בחודש אוקטובר האחרון הגישה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) כתב אישום נגד ניצב ניסו שחם בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, בפרשה בה מעורבות שמונה שוטרות.

כתב האישום מתאר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל בתפקידים פיקודיים בכירים, יצר ניצב שחם קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו, וזאת בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וקצין משטרה בכיר.

למרות זאת, ניצב שחם לא נמנע מלקבל החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים ותלוי במוצא פיהן לשמירת סוד היחסים.