הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת יוני תורג'מן

למעלה ממאה חברים, חניכים, מדריכים, אנשי ציבור ותושבי העיר רחובות השתתפו בהכנסת ספר תורה לסניף תנועת "אריאל" ברחובות, לעילוי נשמת יהונתן (יוני) תורג'מן ז''ל, שנהרג בתאונת דרכים קטלנית בכ"ט אב תשע"ג.

יהונתן היה מדריך וקומונר מוערך בסניף "אריאל". בהכנסת ספר התורה כיבדו בנוכחותם ראש ישיבת ההסדר במודיעין הרב אליעזר שנוולד, ראש העיר רחמים מלול, מזכ''ל תנועת אריאל יוסי ורדי וראש ישיבת הדרום לשעבר הרב ראובן פרינס.

הרב אליעזר שנוולד פתח בדברי תורה ושיבח את מעלותיו של יהונתן. "אתם זוכים לחנוך הערב ספר תורה מיוחד שכולו לזכרו של יוני, וזה דבר נעלה מאוד. הכנסת ספר תורה בכל מקרה ובכל הקשר זה יום שמחה. זה יום של גמר התורה וזה יום מיוחד".

עוד אמר הרב, "צריך לספר סיפורים על גדולי ישראל כדי ללמוד מדרכם. אבל יש דבר נוסף - ללמוד איך לעבוד את ה' בצורה שלמה ואידיאלית, יותר איכותית ויותר שלמה. והנה מבליחה לעולמנו דמות, יוני, שלמרות גילה הצעיר היתה לה דרך בעבודת ה'. מהדרך הזו אנחנו יכולים ללמוד איך עובדים את הקב"ה במסירות, בחינוך, בהדרכה ובלימוד תורה".

הרב פנה אל החניכים ואמר, "אתם החניכים, כשתשתמשו בבית המדרש ובחדר הלימוד תזכרו תמיד את יוני. בכל קריאה וכל תפילה, תיזכרו במידות המיוחדות שלו ובחינוך שהוא העניק לכם".

ראש העיר, רחמים מלול, אמר באירוע כי "זכתה משפחת תורג'מן להכניס ספר תורה לזכרו של בחור צעיר שנקטף בשיאו. מדריך מסור שהכניס בחניכים ערכי אהבת תורה, אהבת הארץ ואהבת העם. אני זוכר עד כמה המשפחה באופן הטבעי ביותר לקחה את האסון לליבה ומחפשת כל הזמן דרכים כדי להנציח את יקירה".

"הכנסת ספר תורה זו ההנצחה הנאותה ביותר לדעתי", הדגיש ראש העיר, "כל נער וכל נער בעודו שומע את הקריאה, צריך לזכור לזכרו של מי כתבו אותו, ומזיכרון זה יתפלל מכל הלב לעילוי נשמתו. בעקבות כך בעזרת ה' יפנים את הערכים שכתובים בספר התורה, שאת הדברים הכתבים בו שמר יוני על בוריים בעודו צעיר כל כך". 

מלול סיפר על היכרותו הקצרה עם יהונתן ז''ל. "הוא היה אדם חכם שלמד כל דבר. אבל החכמה שלו היתה ללמוד וללמד. מה שהוא ינק מהישיבה הוא העניק לישיבה. מה שהוא נחל, הוא הנחיל לאחרים. ואין לנו יותר ממה להצטער על פטירתו בטרם עת. יהי רצון שספר תורה זה יזכה לעשות את ייעודו".

"הזכות של משפחת תורג'מן היא שכל מצווה שאנו מקיימים בעקבות לימוד בספר זה תהיה לזכותו של יוני", סיכם ראש העיר את דבריו.

אב המשפחה, דוד תורג'מן, העניק לראש העיר ספר ''ישעיה'' עם פירוש שנכתב ע"פ סיכומיו של יהונתן וסיפר כי בקרוב ייצא לאור ספר ''מסילת ישרים'' עם הערות וחידושים שכתב יהונתן.

אמיתי יערי, בוגר סניף "אריאל" ברחובות, סיפר על המדריך הנערץ שאהבת התורה הייתה חלק בלתי נפרד ממנו. "אין דבר יותר מתאים מאשר להכניס ספר תורה לעילוי נשמתו. הסניף לקח על עצמו להמשיך בדרך של יוני - באהבת התורה, העם והארץ".