מחשב
מחשבThinkstock

לקוחות מועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה British Airways דיווחו שחשבונותיהם נפרצו ויתרתם נמחקה. על פי הדיווחים הפורצים הצליחו להשיג גישה לעשרות אלפי חשבונות.

מהחברה נמסר כי רק חלק קטן ממליוני לקוחותיה נפגע וכי לא נגנב כל מידע אישי. עוד נמסר כי החשבונות שנפרצו הוקפאו בזמן בחינת הנושא, כך שלקוחות אלה לפי שעה לא יכולים להשתמש בנקודות שצברו. במקביל, הודעה על כך נשלחה ללקוחות.

לפי שעה הדבר לא זכה לביטוי רשמי באתר החברה או ברשתות החברתיות שלה (פייסבוק, טוויטר, גוגל+,לינקדאין), אולם נראה כי לקוחות החברה אכן הושפעו מפריצה זו ורבים התלוננו בפניה על כך.

לעת עתה אין מידע על זהות הפורצים, ההערכה היא כי הפריצה בוצעה באמצעות כלי תקיפה אוטומטי אשר חיפש אחר חולשות במערכות האבטחה המקוונות של החברה, זאת בהתאם להצהרת הדובר אשר טען "נראה כי היה זה תוצאה של פעולה של צד שלישי אשר השיג מידע המצוי ברחבי האינטרנט באמצעות תהליך אוטומטי על מנת לנסות ולהשיג גישה למספר חשבונות".

כלומר הטענה היא כי הגישה לחשבונות התאפשרה בגלל שחלק מהלקוחות עשה שימוש באותן הסיסמאות גם לשרותים אחרים, כך שנראה כי התוקפים השיגו גישה לבסיס נתונים של שמות משתמש וסיסמאות ואז ניסו את הגישה לאתר בצורה שיטתית באמצעות תכולת בסיס הנתונים, עד שהצליחו להכנס לאתר.

אין זה ארוע ראשון של פריצה לאתר 'הנוסע המתמיד' של חברת תעופה; בספטמבר 2014 פורסם כי חברת התעופה הלאומית היפנית JAL זיהתה חדירה למחשביה. הפורצים גנבו מידע על בין 110 ל-750 אלף מחברי מועדון הנוסע המתמיד של החברה. המידע שנגנב כלל שמות, כתובות, מגדר ומקומות עבודה של חברי המועדון, עם זאת החברה מסרה כי לא אותרה דליפת מספרי כרטיסי אשראי או ססמאות וכי לא דווח על כל נזק פיננסי.

הכותב, ד"ר טל פבל, הוא מומחה לאיומי אינטרנט וסייבר, עורך האתר Middleeasternet.com