ליל הסדר הגדול בצה"ל
ליל הסדר הגדול בצה"לצילום: אירוע בקליק

האגודה למען החייל בשיתוף עם אגף כח אדם בצה"ל וחיל החינוך עורכים זו השנה ה-14 את ליל הסדר המרכזי לחיילים בודדים בצה"ל. השנה צפויים להשתתף באירוע כ-420 חיילים וחיילות בודדים.

האירוע נערך זו השנה השלישית מתרומת ארגון The Canadian Zionist Cultural  Association, ארגון הפועל מאז שנת 1975 בקנדה, ואשר הוקם על ידי ניצולי שואה ויוצאי צבא קנדיים אשר לחמו במלחמת העולם השנייה ובמלחמת העצמאות של מדינת ישראל. בליל הסדר יסבו חיילים וחיילות בודדים מכ- 40 מדינות ברחבי הגלובוס.

61% מהמשתתפים הצפויים בליל הסדר משרתים כלוחמים ותומכי לחימה, ו- 39% ביתר התפקידים. 69% מהמשתתפים בליל הסדר – חיילים , ו- 31% - חיילות.

ארוחת ליל הסדר תערך במעמד ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, יו"ר האגודה למען החייל- מר אביגדור קהלני, מנכ"ל האגודה למען החייל, תא"ל (במיל.) אילן טל, קצין החינוך הראשי, תא"ל אבנר פז- צוק, ומפקדים בכירים נוספים.

ליל הסדר ייערך כהלכתו, בחורי ישיבה, עורכי סדר, יאיישו את כל השולחנות. בבית הכנסת שבמקום תערכנה תפילות לאורך החג. על תפריט הסדר הופקד שף כפר הנופש "על הים" שתכנן ארוחה חגיגית ועשירה. 

החיילים הבודדים מוזמנים לבלות את כל החג בכפר הנופש, השוכן על שפת הים. מלבד אירוח מלא במיקום הפסטורלי, במהלך השהות הם צפויים ליהנות מפעילויות שונות בתחומי חינוך, ספורט ופנאי.

יו"ר האגודה למען החייל, אביגדור קהלני, אמר "זוהי זכות עבורנו לארח בליל הסדר את החיילים הבודדים. אנו מחבקים אותם, ומגיעה להם מלוא ההערכה על בחירתם לעזוב את משפחותיהם בחו"ל ולהתגייס לכוחות הביטחון של מדינת ישראל עם כל הקשיים הטמונים בכך. ליל הסדר ושלל הפעילויות הנלוות אליו – מוקדשים להם באהבה".