שחקני רחוב בהר כביר
שחקני רחוב בהר כבירצילום: מועצה אזורית שומרון

כבכל שנה צפויים להגיע עשרות אלפי מטיילים לאתרי התיירות של השומרון בחול המועד פסח. נתון מעניין ויוצא דופן הינו מספר האנשים שנרשמו מראש לטיולים מאורגנים בימי החג בשומרון.

למעלה מ-70 קבוצות שונות ובסה"כ 3500 איש יגיעו בחול המועד פסח מכל הארץ לסיורים מודרכים של פרויקט "שומרון נעים להכיר", פרויקט הדגל של מועצת שומרון שנועד לחשוף את השומרון לציבור הרחב בישראל. מעבר לקבוצות המאורגנות שיגיעו במסגרת הפרויקט, אלפים רבים נוספים צפויים להגיע באופן עצמאי במהלך ימי החג. מחלקת תיירות שומרון בשיתוף עם המדרשות והישובים, נערכים לקלוט את המטיילים ומציעים להם מגוון אפשרויות של טיולים ומסלולים, במשך כל ימי חול המועד פסח וכן מגוון אירועים ייחודיים לרגל החג.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון: "אנו מזמינים את הציבור הרחב להגיע לאתרי התיירות של השומרון. זו הזדמנות לשלב בין המורשת העשירה של האזור, הטיולים, הפעילויות המגוונות והנופים המרהיבים של השומרון".

את חול המועד פסח ייפתחו בחנוכת מצפור "בנ-יו" שהוקם בסמוך לאלון מורה על שם יוסף ליבנת הי"ד ותכלול הדרכות בכל שעה עגולה, שחקני רחוב, הפעלות לילדים- הופעת קוסם, מתנפחים, ליטוף חיות והופעה של הזמר ישי ריבו. בנוסף, יתקיימו הדרכות בהר כביר בכל יום, ללא תשלום. לאירוע צפויים להגיע שרים, חכ"ים ואנשי ציבור.

ביום שלישי י"ח ניסן 07.04.15 יתקיים פסטיבל אביב במבוא דותן שבצפון השומרון שיכלול טיול לכל המשפחה בח'רבת עקדה ונחל חדרה עליון, ספארי שטח בשילוב תצפית מרהיבה על עמק דותן, הדרכות ושחקני רחוב. בנוסף, ייערך הפנינג גדול ביישוב מבוא דותן עם מתנפחים, סדנת ג'אגלינג, פינת חי וליטוף, סדנת מתופפים, דוכני מכירה מתוצרת צפון השומרון, פינות ישיבה ובשעה 15:00 מופע מרהיב של קרקס אפריקאי.

ביום רביעי י"ט ניסן (8.4) יציינו בסבסטיה ובחומש 40 שנה לגוש אמונים בתערוכה תמונות היסטוריות של הרכבת ועליות גוש אמונים, במבנה תחנת הרכבת. במקום : כליזמר, שחקני רחוב, מתנפחים, סיורים מודרכים ותצפיות בתחנת הרכבת וכן סיורים בחומש ובשומרון העתיקה.

באותו יום, יתקיים הפנינג מיוחד בחרבת סמרה בשיתוף הישובים עינב ואבני חפץ שיכלול רכיבה על סוסים, סדנאות לילדים, דוכני שוק קדום וכן סינגל אופניים.

במקביל לפסטיבלים ואירועים מיוחדים, ישנן אפשרויות רבות של טיולים מודרכים ומסלולי הליכה לכל המשפחה בכל ימי חול המועד פסח בשומרון.

גן לאומי סבסטיה יהיה פתוח חינם בימי שלישי ורביעי 7-8.4 , ויצאו ממנו סיורים עם מדריכים כל שעה עגולה.

בהר גריזים, תתקיים עלייה לרגל בחברה טובה ושלל דמויות מקראיות עם שחקני תאטרון "מקום".

במהלך כל היום תתקיים סדנא להכנת עפיפונים בתשלום סמלי של 10 ₪ .

בשמורת הטבע "נחל קנה", תוקם תחנת מידע והסברה שתנחה את ציבור המבקרים למסלולים השונים בשמורת הטבע ותספק מידע אודות הנחל החי והצומח בו.

לפרטים נוספים על אירועי פסח, ניתן לפנות למוקד תיירות שומרון: 1-800-800-019