אולמרט בבית המשפט, היום
אולמרט בבית המשפט, היוםצילום: דודי ועקנין

פרקליט המדינה, שי ניצן, התייחס אחר הצהריים (שני) להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי.

"מדינה שבה התביעה הכללית יכולה לנהל תיקים נגד ראש ממשלה לשעבר ולהתייחס אליו כאל אחד האדם, שבה בית המשפט מרשיע ראש ממשלה לשעבר, היא מדינה שיש מה להתגאות בה", אמר ניצן.

הוא התייחס להסדר הטיעון עם שולה זקן ואמר כי "למרות שהיה מדובר בהחלטה לא פשוטה ותקדימית, סברנו שהקלטות הוא חומר שיש לנו חובה להציג אותו בפני בית המשפט והציבור.

'החומר הוצג ופנינו לעליון, שנעתר לבקשת הפרקליטות לפתוח מחדש את המשפט והיום הוכח שהיה זה צעד נכון מאין כמותו. בית המשפט ראה את חומר הראיות החדש והשתכנע לשנות את החלטתו".

לדבריו, במשך שנים הותקפה הפרקליטות בגין ההחלטה להגיש את כתב האישום. "הייתה טענה שכאילו הפרקליטות 'הפילה' ראש ממשלה מכהן ללא עילה - טענה שהוכחה היום כמופרכת לחלוטין. יש התקפות אישיות שלא ראוי להשתמש בהן. חומר הראיות שהוצג בפני בית המשפט הצדיק הרשעה של ראש הממשלה לשעבר - גם בפרשת הולילנד וגם בפרשת טלנסקי".

התובע במשפט אולמרט: התנהגותו מושחתת

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים בתיק טלנסקי, בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת מעטפות הכסף".

השופטים ציינו כי הראיות החדשות שנמסרו לבית המשפט סותרים את גרסתו של אולמרט שנמסרה בפעם הקודמת לפיה הכספים המדוברים הם "כספים פוליטיים".

פסק הדין ניתן פה אחד, על ידי שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים.

לקריאת הכרעת הדין המלאה