חיילים
חייליםצילום: פלאש 90

לשכת הרמטכ"ל החדש, רא"ל גדי אייזנקוט, נענתה לפניית "יד לאחים" ושיגרה את תשובתה לתלונה החמורה על מיסיון בצבא.

כזכור, לאחרונה חשף יד לאחים כי מאות לוחמים השתתפו בערב הצדעה שנערך  לגיבורי מבצע 'צוק איתן' על ידי 'השגרירות הנוצרית הבינלאומית', גוף נוצרי בינלאומי הפועל בישראל. מדובר במקרה חמור במיוחד שכן החיילים נשלחו מבסיסיהם הישר אל הכנס המיסיונרי.

בערב שבו השתתפו, בעודם לובשי מדים, תת אלוף מחטיבת הצנחנים ו-300 חיילים וקצינים שונים מיחידות מובחרת, בהן יחידת 101 של הצנחנים, יחידה 890, מגלן ועוד, נאלצו החיילים להאזין לנאום הטפה לנצרות של מטיף מיסיונרי אמריקני. אחד המתרגמים במשך האירוע היה דורון שניידר, ראש הקהילה המיסיונרית של 'היהודים המשיחיים' במעלה אדומים.

כמו בפעמים דומות ולנוכח חומרתו הקיצונית של המקרה העביר יד לאחים פנייה דחופה ללשכת הרמטכ"ל וללשכת שר הביטחון תוך הבעת קובלנה נוקבת: מדוע אין אוכפים את האיסור הצה"לי הברור האוסר הטפה לחיילים.

הרמטכ"ל ושר הביטחון התבקשו לבדוק ולהשיב מי אישר את הסעת החיילים, מבסיסיהם ובעודם לובשי מדים, לערב ההטפה האסור והמפוקפק ומי יערב לכך שהמעשה לא יחזור שנית.

השבוע, כאמור, הגיעה תשובת לשכת הרמטכ"ל. בתשובה נכתב על אירוע ההטפה המיסיונרי כי "המקרה נבדק על ידי המפקדים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

עם זאת מדגישים ביד לאחים כי הם מצפים לתשובת הרמטכ"ל גם על אירועי מיסיון נוספים בצה"ל שהוזכרו במכתב הקשורים לפעולותיו המיסיונריות של יעקב דמקני, המופיע בבסיסים רבים ומטיף לחיילים באין מפריע.