המפכ"ל יוחנן דנינו
המפכ"ל יוחנן דנינופלאש 90

טקס חנוכת 'בית מורשת משטרת ישראל' נערך היום (שני) באזור התעשייה המערבי של בית שמש, במעמד המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו ובהשתתפות סגל הפיקוד של משטרת ישראל לדורותיו.

במהלך הטקס אמר המפכ"ל כי בית מורשת המשטרה מהווה מוסד חינוכי, היסטורי וערכי והינו בעל השפעה על עיצוב דמות השוטר ועל חינוכו.

"בכל ארגון, בחינת ההיסטוריה מחזקת את שורשי הארגון, ונותנת משנה תוקף לתהליכים המתרחשים בהווה ולעשייה בעתיד, דבר זה נכון במיוחד בארגון המשטרה המהווה חלק בלתי נפרד מחיי המדינה והחברה. המיצגים, התמונות והמסמכים המוצגים במוזיאון המשטרה, מספרים סיפור ישן-חדש על סדר היום המשטרתי המגוון, הנמרץ והמלא בפעילות ובאתגרים", אמר דנינו. 

בית מורשת משטרת ישראל, הכולל אתר הנצחה לחללי המשטרה, ייפתח לקהל הרחב אחרי יום העצמאות ויוצג בו סיפורה של משטרת ישראל – החל בארגוני השמירה העברית של שלהי התקופה העות'מאנית ומשטרת המנדט, דרך הקמתה של משטרת ישראל ופעילותה לאורך השנים עד עצם היום הזה.

בבית מורשת משטרת ישראל מוצגים היסטוריים ייחודיים, מיצגי מולטימדיה מתקדמים לצד מסמכים היסטוריים מקוריים המספרים את סיפורה של משטרת ישראל – ומתוך כך את סיפורה של מדינת ישראל כולה.

בין אלה ניתן למצוא כלי נשק היסטוריים, רובוט חבלה ומכונת פוליגרף, מהראשונים מסוגם, ניידות משטרה מהתקופות השונות, יומן תחנת משטרה המתעד את הקמת המדינה, תמלול חקירתו של אדולף אייכמן ועוד.

הפעילות המוצעת בבית המורשת כוללת: סיורים מודרכים לקבוצות בגילאים שונים, הרצאות בנושאי תולדות השיטור בארץ, ימי עיון וכנסים בנושאים הקשורים באכיפת חוק, שמירה על הסדר הציבורי וביטחון הפנים.