רב-טוראי אלעד סלע, החייל מבת עין שנעצר לפני כשלושה שבועות, נחקר בשב"כ בחשד למסירת ידיעות מסווגות לפעילי ימין. כך דווח בערוץ 2.

סלע בן ה-25 חשוד במסירת ידיעות מסווגות, חריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה ושיבוש מהלכי משפט.

על כל שאר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום. גורם שבקיא בחקירה סיפר כי החשדות שמיוחסים לחייל גורמים למבוכה רבה בשב"כ.

אמש הובהל סלע לבית החולים בילינסון בפתח תקווה בעקבות בעיה רפואית דחופה, וזאת ללא ידיעת משפחתו ומבלי שהותר לו להיות מלווה ע"י נציג ממשפחתו. בארגון חוננו ציינו כי בני משפחתו חוששים שהצורך בניתוח הדחוף עלה בעקבות חקירות קשות אשר החייל עובר במתקני השב"כ.

מקורבים לחייל זעמו ואמרו כי "לא יתכן כי חייל צה"ל אשר עזב את משפחתו וילדיו לצורך שרות משמעותי בצה"ל ימצא עצמו יום אחד במרתפי השב"כ ללא עו"ד כאחרון המחבלים". המקורבים הביעו חשש ממשי לבריאותו: "לא רוצים לתאר מה עובר עליו בחקירות, לחץ החקירות פוגעות בבריאותו, חקירות שמביאות לניתוח דחוף זה נורת אזהרה שצריכה להדאיג את כולנו".

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בירושלים משה דרורי קיבל הערב את ערר שהגיש ארגון חוננו והורה כי מחר החייל יפגוש את עורך דינו, זאת לאחר שבעה ימי חקירה בשב"כ מבלי שפגש עו"ד. בדיון חריג אשר התנהל בסמוך למיטתו במחלקה הכירורגית בבית החולים בילינסון, האריך שופט בית הדין הצבאי את מעצרו עד ליום א'.

"עצוב שרשויות החקירה מפעילות על חייל צה"ל שיטות חקירה וסנקציות אשר שמורות לאחרוני המחבלים", אמר הערב עו"ד עדי קידר המייצג את החייל, "התרענו בפני רשויות החקירה על מצבו הרפואי מן הרגע הראשון, לצערנו שירות הביטחון הכללי והצבא לא יחסו חשיבות מספקת לנושא והתוצאות ידועות לכולם. אני שמח שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו וקיצר באופן משמעותי את הצו המונע ממרשי לפגוש עו"ד".

"צה"ל תוקע לחייל מסור סכין בגב", אמרו הערב במשפחתו, "לא יתכן שחייל טוב ומסור שיום לפני מעצרו היה שותף למעצרם של 17 מחבלים, ימצא עצמו תחת צווים הזויים ותנאי מעצר קשים. אנו מודאגים ממצבו הרפואי שהדרדר במהלך החקירות שהשיא בניתוח הדחוף שעבר הלילה, בושה שהיה צריך לעבור את הניתוח ללא ידיעת ותמיכת המשפחה".