משפחת פוגל הי"ד
משפחת פוגל הי"דבאדיבות המשפחה

בשבוע האחרון הורה ראש הממשלה להעביר מאות מיליוני שקלים לרשות הפלסטינית. תקציב זה נועד למימון פעילותה של הרשות, לתשלום משכורות, תשלום חובות לספקים ולהוצאות שוטפות שונות.

מתברר כי אותו תקציב משמש לתשלום שכר חודשי למחבלים שביצעו פיגועים, כולל לאלו שרצחו עשרות ישראלים.

על פי נתונים שפורסמו בעבר, הרשות הפלסטינית מעבירה מדי חודש כ-17 מיליון שקלים למחבלים הכלואים בישראל ולמשפחות מחבלים אשר ביצעו פיגועי התאבדות. על פי נוסחת חלוקת התשלומים של הרשות הפלסטינית, ככל שהפיגוע שביצע המחבל קשה יותר, ושנות המאסר שנגזרו עליו רבות יותר, גובה הקצבה החודשית המשולמת לו גבוהה יותר.

מנתוני משרד החוץ עולה שכארבעה אחוזים מתקציב הרשות הפלסטינית מועבר למחבלים ומשמש למעשה כפרס לעידוד מעשי הטרור.

לקראת העברת הכספים שתבצע מדינת ישראל השבוע לרשות הפלסטינית, בדקה מחלקת המחקר של מועצת יש"ע את גובה התשלומים המועברים לכמה רוצחים פלסטיניים שביצעו פיגועים קשים. כך לדוגמא, המחבל מהדי חמדי שנידון השבוע לשני מאסרי עולם, על רציחתה של דליה למקוס בפיגוע דריסה ודקירה לפני כחצי שנה, התחיל לקבל מהרש"פ תשלומים חודשיים, וכעת הוא מקבל 1,400 ש''ח מדי חודש.

תשלומים אלו יגדלו עם השנים ובעתיד צפויה הקיצבה החודשית שלו לעמוד על לא פחות מ-10 אלפים שקלים.

זיאד עווד, המחבל שרצח את נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד בערב ליל הסדר בשנה שעברה, קיבל בשנה האחרונה תשלומים של קרוב ל-20 אלף שקלים מהרש"פ וזאת לאחר שעל תקופת מאסרו הקודמת, לפני ששוחרר בעסקת שליט, קיבל כ-300 אלף שקלים.

אמג'ד עווד וחכים עווד שרצחו באכזריות את חמשת בני משפחת פוגל מהישוב איתמר, קיבלו עד כה מהרשות הפלסטינית כמעט 75 אלף שקלים כל אחד.

על פי נוסחת הקיצבאות של הרש"פ לרוצחים, הם ימשיכו לקבל סכומים שיגיעו גם ל-12 אלף שקלים לחודש. בחישוב כללי, עתיד כל אחד מהם לקבל מהרשות הפלסטינית 2.4 מיליון לאות הוקרה על הרצח המזעזע שביצעו.

כאמור מדי חודש מעבירה הרשות הפלסטינית 17 מיליון ש"ח למימון מחבלים ומשפחות של רוצחים ובעבר לא פעם נעצרו מחבלים שהודו בחקירה כי רצו לבצע פיגוע כדי לקבל כסף.

יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע, הגיב לנתונים הבלתי נתפסים ואמר כי "הכספים האלו שמוגדרים בלאקונית כ'כספי מיסים' מסכנים את חיי תושבי ישראל. לא יכול להיות שמדינת ישראל מעבירה לרשות הפלסטינית כספים שמתגלגלים תוך רגע למחבלים ולמשפחות של רוצחים. הכסף הזה מעודד גם חלק מהמחבלים לחזור ולעשות פיגועים דבר שמסכן את חיינו.

''בזמן שהפלסטינים מנהלים נגד מדינת ישראל טרור מדיני בעולם, כולל מהלכים בבית הדין הלאומי בהאג, ראוי גם שראש הממשלה ינהג על פי הנוסחה שהוא עצמו קבע 'יתנו יקבלו לא יתנו לא יקבלו'. אסור להעביר לרשות כסף עד שתיעצר ההסתה במערכות החינוך והתקשורת ומימון המחבלים והטרור המדיני נגד ישראל", כך דילמוני.