נלחמו. שחקני ישראל מול אדן הזאר. הערב
נלחמו. שחקני ישראל מול אדן הזאר. הערבצילום: פלאש 90

אפשר לדבר על הזימונים של המאמן הישראלי אלי גוטמן, אפשר גם לדבר על כושר המשחק הלקוי ועל המנטליות השבירה של השחקנים הישראלים הלגיונרים שמשחקים באירופה ואלה שפה בארץ, ואפשר גם לדבר על הבדלי הרמות והפערים המקצועיים שקיימים ביננו לבין הבלגים החל מגיל הנוער ועד בכלל. 

ועדיין, בעקבות הפסד נוסף והשני ברציפות בקמפיין מוקדמות יורו 2016, עדיף ורצוי לדבר על המחוייבות של השחקנים בלבן הערב (שלישי) על כר הדשא שבאצטדיון טדי שבבירה. 

אז נכון, במהלך המחצית הראשונה השחקנים הישראלים לא איימו על השער של הבלגים, אבל לפחות 30,000 האוהדים הישראלים שהגיעו לראות את מיטב הכישרונות בכדורגל העולמי הערב קרוב לבית ועל הדרך גם לדחוף את הנבחרת המקומית, נהנו מערב של לחימה גדולה והקרבה עם המון נשמה מצידה של הנבחרת בלבן.

כבר מהפתיחה אפשר היה לראות את הבדלי הרמות הגדולים בין השחקנים הישראלים לבלגים המצויינים, ומצד שני גם את רצון הנבחרת הלאומית להחזיר מהכבוד שהלך לאיבוד לאחר התבוסה במוצאי שבת האחרונה מול נבחרת ווילס. האמת? אם השחקנים הישראלים היו מציגים חצי מהאיכות שהציגו הערב, במוצאי שבת מול ווילס, הנבחרת הישראלית הייתה עם 12 נקודות מ-12 אפשריות.

הנבחרת הישראלית הפסידה שוב בגלל טעות בהגנה ובזמן קריטי עבורם, ממש בדקות הראשונות של המשחק, כשספגו שער מקרי מרגליו של מרואן פלאיני המוכשר שנעזר בשחקני ההגנה הישראלית.

אחרי שנרגעו קצת ויצאו מההלם, הלכו השחקנים בלבן מעט אחורה כשהמטרה העיקרית הייתה לרדת אל ההפסקה בפיגור של שער אחד בלבד, כזה שישאיר להם סיכוי במחצית השניה.

ואכן, אל המחצית השניה עלו הישראלים חדורי מוטיבציה כשהם מאמינים כי ביכולתם לכפות שיוויון על הבלגים, אבל אפילו הם לא האמינו כמה קרובים הם יכולים להיות לכך. ערן זהבי, הווינר הגדול של הליגה הישראלית סוף סוף הגיע לטדי כשלקח על עצמו את המשחק וסיכן את השער בכמה בעיטות לא רעות בכלל.

בדקה ה-64 זה קרה באופן סופי. הנבחרות התחלפו בשליטה שלהם. מי היה מאמין שנבחרת ישראל תהיה טובה הרבה יותר מזו הבלגית שמדורגת במקום הרביעי בעולם ועשתה בונקר מול נבחרת ממוצעת? וינסנט קומפאני, בלמה של בלגיה הורחק בצהוב שני, וישראל השתלטה על המשחק. ישראל סיכנה את שערם של הבלגים, אבל קורטואה הראה בזכות מה הוא עומד בשערה של צ'לסי הגדולה, כשנתן תצוגת שוערות אדירה.

השחקנים הישראלים לא הפסיקו לנסות ולדחוף את הכדור לכיוון השער הבלגי, אך התקשו מול הגנת הברזל של הבלגים ובסיום הפסד צפוי אבל גם מאכזב בתוצאה 1:0. הפסד שמשאיר המון תקווה להמשך קמפיין המוקדמות. אם ימשיכו כך, המקום השני בבית עדיין אפשרי.  

זהבי. ניסה והתאמץ אבל ללא הצלחה
זהבי. ניסה והתאמץ אבל ללא הצלחהפלאש 90