אולמרט בבית המשפט
אולמרט בבית המשפטצילום: פלאש 90

ד"ר חיים משגב, מומחה למשפט פלילי, תוקף את כלי התקשורת בישראל שחוגגים את הרשעתו של אולמרט בפרשת מעטפות כסף, ומציין שלא מעט כלי תקשורת בחו"ל מרימים גבה לנוכח התנהלות מערכת המשפט בפרשות אולמרט.

לדבריו הפרקליטות רדפה את אולמרט ובשם הרדיפה עברה על כל החוקים האפשריים, "מלכתחילה לא אהבתי את הבקשה לגביית עדות מוקדמת של משה טלנסקי, מה שגרם לכך שאולמרט יפרוש מתפקידו כראש ממשלה. אני לחלוטין לא אוהד את השקפותיו הפוליטיות של אולמרט, לא אהבתי את פעילותו בזמן גרוש גוש קטיף, פינוי עמונה ומלחמת לבנון השנייה. אבל יחד עם זאת כמי שמופיע רבות בבתי משפט בתיקים פלילים, לא אהבתי את הדרך שבה נהגו בו בפרקליטות המדינה. גביית עדות מוקדמת היא פסולה, גובים עדויות מוקדמות רק במקרים חריגים כשיש חשש שיעזבו את הארץ, כאן היה מסע רדיפה משפטי אישי. כשיש עדות מוקדמת ועדיין אין כתב אישום, הסנגור די מתקשה לחקור בחקירה נגדית את העד, כיון שכל הפרשה לא פרושה בפני הסנגור ובפני בית המשפט".

לדבריו גם העדויות של עדי המדינה בפרשות אולמרט לא מעוררות אמון רב, "לתת מעמד של עד מדינה למשחד צמרת כמו שמואל דכנר, או הסיפור עם שולה זקן, שזו בעיני פרשה מגעילה, לאחר שהיא הורשעה בקבלת שוחד, לנהל איתה מגעים כדי להגיע להסדר, ללכת לעליון כדי ליצור תקדים ולהחזיר את התיק למחוזי, כדי ששולה זקן תוכל להציג קלטות זה היה עקום. אנשים היום מפנים עורף לאולמרט, אנשים שקיבלו ממנו רבות, אבל בלא מעט מקומות בעולם כן מרימים היום גבה על מערכת המשפט שלא נראית טוב  בפרשה הזאת".

ד"ר משגב סבור שאין מקום לשלוח את אולמרט לכלא, "בקשר למעטפות הכסף, נניח שהוא קיבל כספים, מה ההבדל בין כספים פוליטיים שהם בסדר, לכספים אישיים שהם לא בסדר. המצב המשפטי אז היה די שונה מהיום. אני מכיר אדם, שמעון פרס, שקיבל סכומים גדולים פי כמה אבל בפרקליטות החליטו שאין מקום להגיש כתב אישום כי הוא קיבל את הכספים בתקופת ביניים. גם היום מפלגות מקבלות כספים פוליטיים שהם מחלקים למי שהם רוצים, אז אולמרט גם קיבל כספים".

לשיטתו של משגב, גם בפרשת הולילנד יש עדיין סיכוי טוב לזיכוי, "יש כאלה שסבורים שהפרקליטות חוששת מזיכוי בערעור בהולילנד, כי בפרשת הולילנד פסק הדין די עומד על כרעי תרנגולת. ולכן הם רצו לגבות את עצמם בפרשת מעטפות הכסף. ובאמת בפרשת הולילנד עד המדינה דכנר נפטר במהלך עדותו לפני שנחקר בחקירה נגדית בידי פרקליטיו של אולמרט, על פי שיטת המשפט שלנו, מכשיר החקירה הנגדית הוא המכשיר הבלעדי של הסנגור וכאן הוא נשלל ממנו, מכאן ועד קבלת העדות המרחק הוא רב. אני בכלל לא אוהב עדי מדינה, לוקחים עבריין שנתפס, וכדי להציל את עצמו, הוא מציע להעיד נגד אחרים, הרי לא מדובר באדם ישר, שקם בבוקר ומחליט לגשת למשטרה".

"נגרמו פה לא מעט עוולות משפטיות, אני מקווה שהוא לא ילך לבית הסוהר. הערעור בהולילנד צודק לחלוטין ויש סיכוי שהשופט דוד רוזן טעה בהרשעה, ובוודאי גם כלפי מורשעים אחרים, כמו לופוליאנסקי. גם בפרשה החדשה בירושלים יש מקום לערער. שופטי העליון הם גם בני אדם ודעת הקהל גם כן משנה, אולמרט הוא אדם שלא מעורר אנטגוניזם, אדם חביב וכריזמטי, לא אדם שאתה כועס עליו. לצערי כתבתי מאמר שהיה צריך להתפרסם הבוקר באחד העיתונים והוא לא התפרסם, מאמר שבו הבעתי הרבה תרעומת, הוא לא התפרסם משקולי מערכת, לא נגיד מיהו אותו כלי תקשורת, אבל החגיגות של התקשורת בוודאי לא מוצדקות".