נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

הרב צפניה דרורי, רבה של קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר, מותח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן הקואליציוני.

"המציאות שנוצרה בסיטואציה של הקמת הממשלה מאוד מביכה", אומר הרב דרורי לערוץ 7. ''אנחנו יודעים את גלגולי הדברים, איך הליכוד עשה את התעמולה שהיה צריך לעשות למען עצמו. אבל הם יודעים בעצמם מאיפה הם שאבו את הכוח שלהם, וזה לא מתבטא היום".

על התעלמותו של נתניהו מהבית היהודי אומר הרב דרורי כי ''זה כתם כבד בהיסטוריה של ראש הממשלה וחבל שהוא עושה את זה לעצמו".

לדבריו, למפלגת הבית היהודי אסור להחזיק בתיקים כמו משרד החינוך שיהפכו אותה שוב למפלגת נישה. "אני חושב שהבית היהודי עומד די בכבוד בכל העניין הזה, למרות שהוא שילם מס גדול למפלגות האחרות.

"הוא צריך לעמוד על העיקרון שיקבלו תפקידים שבהם הם יכולים להשפיע על עתידה של מדינת ישראל בצורה המרבית. קודם כל שלא יקבלו תפקידים זוטרים שבהם לא יוכלו להביע את עצמם ולפתח את מדינת ישראל לקראת עתידה".

"משרד החינוך - לא הייתי מתנגד שיקבל אותו מר אלקין, הוא לא פחות טוב והוא מכיר באחריות הלאומית שלנו, לא היינו מתנגדים גם שחוטובלי שהיא בת ישראל כשרה לחלוטין תקבל את התפקיד או מישהו אחר", מדגיש הרב דרורי.

"הבית היהודי", אומר הרב, צריכה לפעול עבור כלל ישראל ולא רק עבור הציונות הדתית. ''כשנותנים לבית היהודי את תיק החינוך, זה כאילו שרוצים לשלם לנו את החינוך הדתי. אבל את זה יכולים לעשות אנשים הגונים, גם חילונים, בתקופה של יוסי שריד הוא היה שר חינוך ישר והגון ונהג בהגינות רבה לחינוך הדתי, למרות שהוא אדם חילוני".

ראש הישיבה בקרית שמונה קורא ליו"ר המפלגה להילחם על תיק החוץ. ''מדינת ישראל סובלת היום מהידרדרות בהסברה הישראלית באירופה ובכל המדינות המשפיעות. אני סבור שלבנט יש הכשרון לדבר בשם התנ"ך והיהדות המקורית ובשם יהודה ושומרון.

''הוא יכול להבליט את הזכות הגדולה של כל העולם שמדינת ישראל הגיעה לבית האמיתי שלה. בנט השכיל כשר הכלכלה לקשור קשרים חשובים מאוד גם בהודו ובסין, ויכולתו הכלל עולמית תשרת את מדינת ישראל".

הרב דרורי משרטט את הקו האדום של הבית היהודי, "הקו האדום הוא שהבית היהודי תוכל להשפיע בנושאים המרכזיים של חיי המדינה, לא מפלגת נישה, אחרת היא חייב לצאת החוצה ולזעזע את המערכת. שידעו שאנחנו לא כלי משחק ואנחנו מוכנים לערער את המשחק''.