רכב
רכבצילום: פלאש 90

בעקבות הגידול במספר כלי הרכב בישראל, החל מ-1 במרץ 2017 ינפיק משרד התחבורה לכל רכב חדש שיעלה על הכביש, לוחית רישוי בת שמונה ספרות, במקום שבע ספרות כיום.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ שאישר את הפרויקט ציין כי הנפקת מספרי הרישוי, בני שמונה ספרות, תחול על כלי הרכב החדשים בלבד ואילו שאר כלי הרכב ימשיכו לשאת לוחית רישוי בת שבע ספרות.

מידי שנה מתווספים למרשם כלי הרכב בישראל כ- 230 אלף כלי רכב חדשים. על פי נתוני אגף מערכות מידע שבמשרד התחבורה, הסדרות הקיימות, המוקצות למספרי הרכב יספיקו לשנתיים הקרובות בלבד.

בעקבות כך, הוחלט במשרד התחבורה לעבור ללוחית רישוי בת שמונה ספרות, שתאפשר להנפיק מספרים חדשים לכלי הרכב ל- 50 השנים הקרובות לפחות, זאת, במידה וקצב רכישות כלי הרכב החדשים יעמוד על 230 אלף מכוניות בשנה.

יצוין כי למעבר ללוחית רישוי בת שמונה ספרות, יש השפעות על פעילותו של המשק הישראלי, במגוון רחב של היבטים ולכן משרד התחבורה, עדכן מבעוד מועד את כל הגופים העשויים להיות מושפעים מההחלטה וביקש מהם להערך בהתאם. מדובר בגופים רבים, הכוללים בין השאר את משרדי הממשלה, משטרה, צה"ל, רשויות מקומיות, חברות ביטוח, בנקים, חברות ליסינג, יבואני רכב, סוכנים, איגוד המוסכים וחברות הובלה והסעה ועוד.

נזכיר כי עד שנת 1961, היו מספרי הרישוי של כלי הרכב בארץ בני שלוש עד חמש ספרות. משנת 61 החלה הנפקה של מספרי רישוי בני שש ספרות. משנת 1980 עברה ישראל לשבע ספרות (כאשר שתי הספרות האחרונות ציינו את שנת הייצור).