ריבלין וטרנר
ריבלין וטרנרצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (רביעי) עם משלחת מחוקקים דו מפלגתית מבית הנבחרים האמריקני בראשות חבר הקונגרס מייקל טרנר העומד בראש תת הוועדה למבצעים טקטיים אוויריים ויבשתיים.

בין המשתתפים במשלחת גם חברת הקונגרס לורטה סנצ'ז, בכירת המיעוט בוועדה לשירותים מזויינים, סגן יו"ר תת הועדה, חבר הקונגרס פול קוק, וכן משתתפים נוספים מטעם תת הוועדה.

הנשיא הודה לחברי המשלחת על הגעתם ופועלם, "אנחנו יושבים פה היום אבל מחשבותינו טרודות במתרחש בלוזאן כעת. אין לנו תמונה ברורה של המתרחש שם והדיווחים סותרים, אבל אנחנו ללא ספק מוטרדים מאוד מהאפשרות שלאיראן תהיה יכולת גרעינית''.

ריבלין הדגיש, ''הגרעין האיראני אינו בעיה של ישראל בלבד כמובן וכך גם העובדה שאיראן קוראת מעל במת האו״ם לקיצה של ישראל ופוסלת את עצם הקיום של מדינת ישראל. למרות זאת אין לי ספק שבהובלת הנשיא האמריקאי, חברי הקונגרס ונבחרי הסנאט, ניתן לעצור כל רוע בעולם".

הנשיא הוסיף ואמר, "נהוג לומר שהאויב של האויב שלי הוא חבר, אך לא כך הדבר בסביבתנו היום ואנו חייבים לזכור מי שותפינו ומי אויבנו- איראן עדיין מהווה איום לביטחון העולם".

חבר הקונגרס, מייקל טרנר, העומד בראש המשלחת הודה לנשיא על קבלת הפנים והאירוח ואמר כי "זהו ביקורי העשירי בישראל, ביקרתי לראשונה בשנות ה-90, ואין ספק שהמזרח התיכון השתנה מאז. אנו גאים בחלקנו במערכת ההגנה כיפת ברזל, ובסיוע שהענקנו להתמודדות הישראלית עם ההגנה מטילים באמצעות פיתוח מערכת כיפת ברזל. כל אלה היו מעוררי השראה" .

טרנר הוסיף: "אני מעריך את דאגתך לגבי איראן, שאכן מהווה איום גם על ארצות הברית ומבקשת להשיג יכולות של נשק להשמדה המונית וטילים לטווח רחוק שעלולים להעמיד סכנה גם בפני ארה"ב".