דוידי פרל
דוידי פרלצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בתוך זמן קצר הם פינו את התושבים שעשו שם את הלילה, והרסו בזה אחר זה את שלושת המבנים בגבעה – מבנה ששימש לתפילות ולפעילות במקום, מבנה שירותים ומרפסת תצפית לנוף המרהיב הצופה אל מישור החוף. כמו כן נעקרו עשרות עצי זית שניטעו על ידי אחד הבחורים ביישוב, המשרת כעת בצה"ל כקצין בשריון.

גבעת שורק נקראה על שם בני הזוג אייל ויעל שורק הי"ד, שנרצחו בפתח ביתם בפיגוע חדירת מחבלים ליישוב בשנת 2002. במשך השנים נערכה במקום פעילות מפעם לפעם, אך עיקר תנופת הבנייה והפיתוח החלה בקיץ הקודם לאחר חטיפת שלושת הנערים. כזכור, גופות הנערים נמצאו בסמוך לעיירה חלחול, במרחק של קילומטרים ספורים מכרמי צור. עם היוודע דבר הרצח, החלה הקמת מבני הקבע בגבעה בשיתוף פעולה בין מועצת גוש עציון, תנועת אמנה ובעיקר תושבים מקומיים שהשקיעו ממרצם, מזמנם ומכספם.

היישוב כרמי צור, השייך למועצת גוש עציון, הוא היישוב היהודי היחיד המחבר בין גוש עציון לקריית ארבע-חברון, ובכך שובר את הרצף הטריטוריאלי הערבי מסביב. על אף חשיבותו האסטרטגית, כמעט אין ליישוב עתודות קרקע נוספות לבנייה והתרחבות, ולמעשה עתודת הקרקע העיקרית היא גבעת שורק. מניעת הבנייה במקום פירושה חנק ההתיישבות בצורה הבוטה ביותר, אומרים התושבים.

ארגוני שמאל ובראשם 'רבנים למען זכויות אדם' בשיתוף עם חקלאים ערבים מקומיים, הגישו עתירה לבג"ץ בטענה שקרית של בנייה על קרקע פרטית. בג"ץ לא טרח לקיים דיון בעתירה, וקיבל את תשובת המדינה שיש לפנות את המקום בהקדם. ראוי לציין שאף בתשובת המדינה לא נאמר שאלו אדמות פרטיות. ניסיונות רבים מצד היישוב כרמי צור יחד עם מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש) ודוידי פרל ראש המועצה לשנות את ההחלטה לא נשאו פרי.

ביישוב כרמי צור לא מתייאשים מאירוע העקירה, ולא מתכוונים לעזוב את המקום. כבר בעיצומו של יום שלישי, שעות אחדות לאחר ההריסה, הוקמה בגבעה סוכה גדולה וחודשה הנוכחות במקום. לאחר החג מתכוונים ביישוב להמשיך את הנוכחות והבנייה במקום, במקביל לעבודה יסודית בזירה הפוליטית והמשפטית.

מזכירות כרמי צור והפעילים לפיתוח הגבעה אומרים ל'בשבע' בעקבות ההרס: "בנינו כאן על אדמתנו כתגובה לרצח המזעזע של הנערים. בהיותנו היישוב 'הקרוב את החלל' הרגשנו חובה מוסרית לתת תשובה ציונית הולמת לחטיפה הנתעבת שזעזעה את עם ישראל כולו. היישוב כרמי צור סובל מחוסר שטח לבנייה, כאשר מסביבנו נמשכת הבנייה הערבית, כמובן באין מפריע. לא ייתכן שראש הממשלה נתניהו, שרק לפני זמן קצר הכריז על נאמנות לארץ ישראל ולהתיישבות, יירק עלינו יום למחרת הבחירות תוך הפניית עורף לציבור שהרבה בזכותו הוא נבחר. בכל מקרה אנחנו לא הולכים לשום מקום. גבעת שורק היא חלק בלתי נפרד מהיישוב ואנחנו נשוב וניישב אותה. לקראת האביב וחג הפסח אנחנו מזמינים את הציבור לבקר אצלנו ביישוב ובגבעה, לראות את הנוף המדהים וליהנות מהארץ הטובה ולמעוניינים - להצטרף לקהילת כרמי צור הנפלאה".