משה יעלון
משה יעלוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שעות אחדות לפני תום סבב השיחות בין המעצמות לבין איראן, מתייחס שר הביטחון בתדרוך לכתבים צבאיים, להבנות שבין המעצמות לבין איראן.

"ההסכם הזה הוא רע. עדיף שלא יהיה הסכם, מאשר יהיה הסכם רע", אמר יעלון, "יחד עם זאת אני מעריך שבסופו של יום, הן משום שיש לאמריקנים אינטרס גבוה להגיע מבחינתם כמעצמת על, להסכם בסוגיית הגרעין והן לאיראנים אשר גם להם אינטרס זהה מאחר והסנקציות פגעו בהם כלכלית אנושות, יש רצון להגיע לטיוטת הצהרות בנושא הגרעין - הצדדים יתפשרו".

השר יעלון הסביר כי הנקודות העומדות בעין המחלוקות בסוגיה הן: א. משך זמן ההסכם. ב. האם יהיה המשך מחקר ופיתוח בתקופת ההסכם? ג. מה יהיה עם חומר הגלם המועשר והיכן הוא יאוחסן? ד. איזה מנגנון פיקוח יהיה בין הצדדים? האם כל האתרים יפוקחו?

"על כל השאלות האלו אין מענה, אין התייחסות כל שהיא, כמו גם לנושא הטילים הבליסטיים וסוגיית התנהגות המשטר האיראני על כל שלוחותיו, בתימן, עירק, סוריה, לבנון, עזה ועוד"

עם זאת הוסיף יעלון כי המצב מבחינה ביטחונית רגוע, "אין פני החיזבללה להסלמה וגם ברמת הגולן הניסיון לפתוח חזית נוספת לא צלח. כך גם המצב ברצועת עזה. החמאס מקפיד על הפסקת האש ואין לו לפי הנתונים שבידי מערכת הביטחון רצון להסלמת המצב בעת הזו".

בהתייחסו ליחסים עם ארצות הברית אמר השר יעלון כי לא חל שום שינוי ביחס של הממשל האמריקני ביחס לנושאי וצרכי הביטחון.

בהתייחסו לנושא המנהרות וייצור הרקטות בעזה אמר יעלון, "אנחנו עוקבים אחרי הפעילות שם. ברור שהן מנסים לחדש גם את המנהרות וגם את ייצור הרקטות אך אנחנו עוקבים ויודעים מה נעשה שם. היו ניסיונות לייצר חומרי נפץ ומערכת הביטחון עוקבת אחר כל הפעילות שם".

בהמשך דבריו, מתייחס שר הביטחון גם לנושאים הפנימיים ואמר כי "הצלחנו לשקם את האימון עם הציבור החרדי. לאחר שהיתה ירידה בממדי הגיוס, אנחנו מצליחים לאפשר לחרדים להתגייס באופן ובצורה שטובה להם. אני מתנגד לסנקציות פליליות על אלו שלא יתגייסו ואני מאמין שבדרך של הדברות ובניית יחסי אימון נעשה את הטוב ביותר לכל המערכות. הדרך היא לא של כפייה".