מצות לפסח
מצות לפסחצילום: פלאש 90

ראשי מיזם "הזמן הישראלי" בישיבת בית אורות בירושלים שיגרו היום (רביעי) לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, נייר עמדה המציע לתת לחודש ניסן, שהוא ראש החודשים על פי התורה, מעמד רשמי במדינת ישראל.

הסוגיה שנלמדה בישיבה, נגעה לתחומים התורניים כמקובל בבתי המדרש אך לא חסכה את הלימוד מהמקורות הציוניים ואת המשמעות למציאות ימינו.

ראש התכנית, הרב יאיר קרטמן, אמר כי "נכון שמדינת ישראל תייחס גם את לוחות הזמנים שלה, לזה היהודי. לחודש ניסן משמעות רבה וחשוב שהמדינה תקבל על עצמה לקדם צעדים שיביאו לידי ביטוי את משמעותו של החודש".

בנייר העמדה מובאים מקורות מן הגמרא, מכתביהם של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל והרב שאול ישראלי זצ"ל לצד הוגי הציונות מהמאה הקודמת.

על שולחנו של נשיא המדינה הוצעו יוזמות שונות כמו הפקת מדליות ושטרות המציינות את שנותיה של מדינת ישראל בהתאם למניין מניסן. כך מוצע להכריז על אירועי יום העצמאות ושנת העצמאות בחודש ניסן.

עוד מציעים מחברי המסמך לקדם יוזמה במסגרתה ציון שנותיה של מדינת ישראל על מסמכיו הרישמיים של בית הנשיא יוגדר מחודש ניסן. בבית אורות מסבירים כי אימוץ התאריך היהודי על ידי נשיא המדינה יעודד תהליך שיורחב למוסדות המדינה השונים ולחוגים נוספים בציבור הישראלי.

לקריאת נייר העמדה לחצו כאן