פסח שנה לאחר הרצח

בליל הסדר אשתקד נסעו סנ"צ ברוך מזרחי, רעייתו הדס וארבעה מתוך חמשת ילדיהם לחגוג את החג יחד עם בני משפחה נוספים, נסיעה שהסתיימה בפיגוע על כביש 35 בסמוך לחברון.

בזמן שבני המשפחה נסעו לחגוג, מחבלים פתחו לעברם באש ממנה נהרג סנ"צ מזרחי, אב המשפחה.

האם הדס נפגעה גם היא ונפצעה קשה, אך למרות זאת הצליחה לאחוז בהגה ולהציל בכך את עצמה ואת ארבעת ילדיה. "אני זוכרת שהסתכלתי אחורה כדי לראות מי מהילדים נפגע, זו תחושה שמעלה בי דמעות כל פעם שאני נזכרת בה", היא מספרת לערוץ 10 בדמעות.

"אני יודעת שההתארגנות לנסיעה תהיה לי מאוד מאוד קשה, זה מחזיר אותי אחורה לשנה שעברה", אומרת הדס שיודעת כי בעוד יומיים היא וילדיה יכנסו שוב למכונית. הפעם הם ייסעו בכבישים אחרים, אבל דרך הזיכרון של אותה נסיעה קשה בשנה שעברה.

גם בערב החג ינסו בני המשפחה לשמור על השגרה, כמו גם על הזיכרון. "אנחנו נעשה הצגה של יציאת מצרים לפני שנצא לדרך ונדבר על אבא, ננסה לערבב שמחה בתוך העצב", אומרת הדס כשהיא מתכננת את הדרך לליל הסדר.

ברוך מזרחי הי"ד שירת בצה"ל במשך 25 שנים וביצע מגוון תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים, כשהאחרון שבהם היה כסגן אלוף ביחידת המודיעין 8200.

הוא היה שותף משמעותי בעיצוב מחלקת הסיגינט של חטיבת המודיעין ובבניית מערך כח האדם בתחום הטכנולוגיה המבצעית במשטרת ישראל. מעבר לתפקידיו הרשמיים, הוביל פרוייקטים רבים בתחום התמחותו, הטביע חותמו במגוון רחב מאוד של תהליכים ותרם תרומה רבת ערך למשטרת ישראל.