"על הדרך" סביב עיר העתיקה בירושלים

ימי חודש ניסן בעיר העתיקה בירושלים, מהווים מקום אידיאלי לביקור, גם אם לא מתוכנן מראש, הזדמנות להתבשם מאווירה המופלא של העיר והמגוון העצום של האתרים ההיסטוריים שמציעה העיר העתיקה וסביבותיה.

הטיול והשיטוט בסמטאות הוא הזדמנות "להחליף אוויר ולהתבשם מאווירה", להיחשף לנופיו הייחודיים של האזור, לגלות סמטאות ציוריות וחבויות... וממש על הדרך, להתרשם מקרוב מפרוייקט גדול של החברה לפיתוח מזרח ירושלים על שלל אתריה, שבילים, מסלולים, שילוט, בית קברות ישן שמשוקם והמון היסטוריה.

סיור בימים אלו בעיר העתיקה שחוברה לה יחדיו, הוא סיור אל ימים עברו. ימים בהם, תפארתה של ירושלים היתה מושרת בפי כל והדרה קיבל את המונח "תשעה קבין של יופי נטלה ירושלים".

תחילה למלכה הראשון של ירושלים, דוד המלך. ציון קברו בהר ציון, הומה אדם.

המבנה הומה אדם כמעט תמיד. יש הבאים להתפלל,יש הקוראים בכתבי קודש בצמוד למבנה או בגג שמעליו. במשך שנים נהרו לכאן יהודים, שבאו לומר תהילים ולצפות לעבר הכותל לפני שיחרורו.

דרך קצרה מוליכה אותנו לבית הקברות הקאתולי הפרנציסקני שם טמון אוסקר שינדלר, "מצילם הבלתי נשכח של 1,200 יהודים נרדפים" חקוק שם באנגלית.

מצבת הקבר מכוסה בהמון אבנים קטנות, כמקובל במסורת היהודית.

נפנה משער בית העלמין ונלך בשביל עפר עד לבית הקברות העתיק לעניי ירושלים. ממש אל מול עיר דוד ושכונת השילוח ממוקם בית העלמים הזה שפזורים בו מצבות ללא שם. החברה, עושה רבות כדי לאתר את הקבורים.

נמשיך בשביל העולה אל מול גיא בן הינום עד להר ציון בחזרה.

גיא בן הינום הוא אחד מיובליו של נחל קדרון. הוא עובר באפיק רחב, מתון למדי. באזור שער יפו נעשה הגיא עמוק ותלול יותר, והוא פונה דרומה לאורך דרך חברון, מקיף את הר ציון ממערב ומדרום, ומתחבר אל ערוץ נחל קדרון מדרום לעיר דוד.

בדרך אל מול "תצפית החלונות" נעבור דרך שרידים משלושת החומות שהקיפו את ירושלים.

מסתבר שהחומה הראשונה (מכונה גם החומה הישנה) היא אחת מתוך שלוש חומות חזקות ומבוצרות שנבנו והחומה הקודמת נשארה על תילה.

טיול של עבר, עליה לרגל, הווה והיסטוריה מחוברים יחדיו.